Jak opisać biznes, żeby wzbudzał większe zainteresowanie? Porady copywriterskie dla branży noclegowej

Temat numeru

Jak przyciągnąć uwagę gości? Co zawrzeć w tekście, żeby zainteresował potencjalnych klientów Twojego hotelu? W jaki sposób podkreślić największe zalety obiektów noclegowych? O tym, co powinien zawierać tekst na stronie internetowej czy w social mediach, mówi Kamil Bąkowski, Content Manager w IdoBooking. 

Jak przyciągnąć uwagę potencjalnych gości? To pytanie, które zadaje sobie wielu właścicieli hoteli, pensjonatów czy apartamentów. Odpowiedź nie jest prosta. Najważniejsze to wyróżnić się spośród konkurencji i zainteresować potencjalnych klientów, którzy przeglądają setki propozycji na różnych portalach turystycznych, np. poprzez ciekawy, niesztampowy opis oferty.

POLECAMY

– Warto również zadbać o odpowiednią strukturę tekstu. Powinien on być podzielony na akapity, zawierać listy i wyróżnienia, co ułatwi odbiorcom przyswajanie treści – podkreśla Kamil Bąkowski z IdoBooking.

Grupa docelowa

Poznanie grupy docelowej pozwala lepiej zrozumieć jej potrzeby, oczekiwania i preferencje. Dzięki temu można dostosować ofertę i sposób jej prezentacji do wymagań potencjalnych klientów.

– W przypadku branży turystycznej jest to szczególnie istotne, ponieważ to właśnie goście są klientami i to od ich decyzji zależy sukces danego biznesu – wyjaśnia Kamil Bąkowski. 

Wiedza na temat grupy docelowej pozwala również określić język, którym należy się posługiwać przy tworzeniu treści oraz wybrać kanały dystrybucji, dzięki którym można dotrzeć do przyszłych gości.

Bez ogólników

Wiele obiektów próbuje przyciągnąć uwagę gości, używając ogólnych sformułowań, takich jak „najlepszy”, „najtańszy” czy „najlepsza jakość”. Niestety, takie hasła nie są wystarczające i nie zawsze przekonują klientów do wyboru oferty.

– Ważne jest, żeby opisywać w sposób konkretny i szczegółowy, podając liczby, cechy i korzyści, jakie oferujesz. Dzięki temu klienci będą mieli jasny obraz tego, czego mogą oczekiwać i chętniej wybiorą Twoją ofertę – podkreśla Kamil Bąkowski.

Warto unikać skomplikowanych terminów i długich zdań, które mogą odstraszać czytelnika. Należy skupić się na tym, co jest dla klienta ważne i skutecznie.

– Najważniejsze jest to, żeby przekonać potencjalnych gości, że to, co oferujemy, jest dla nich najlepsze – mówi Kamil Bąkowski.

Wyróżniki oferty

W branży turystycznej szczególnie ważne jest przedstawienie oferty w sposób przystępny i atrakcyjny. W tym celu warto wykorzystać unikalne cechy obiektu oraz skupić się na potrzebach i preferencjach grupy docelowej.

Lokalizacja

Lokalizacja obiektu to ważny czynnik, który może pomóc przyciągnąć nowych gości. Jeśli hotel, pensjonat czy apartament znajduje się w malowniczej okolicy, blisko ciekawych atrakcji turystycznych, to warto wykorzystać to w ofercie. Podkreślenie tego w tekście i pokazanie zdjęcia tego miejsca działa zdecydowanie in plus.

– Warto wyróżnić bliskość obiektu do środków komunikacji, ośrodków targowych czy innych ważnych miejsc w mieście. Taka informacja może być dla klientów bardzo ważna, zwłaszcza jeśli wybierają obiekt w celach bizneso...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy