Nadal będziemy obserwować duże zainteresowanie zabiegami manualnymi, takimi jak peelingi, masaże i pozostała kosmetyka całego ciała, głowy oraz twarzy. Wzrośnie zainteresowanie zorganizowanymi zajęciami sportowymi, jak joga, pilates, zdrowy kręgosłup, koncert gongów czy nordic walking. Zajęcia outdorowe i wszelkie animacje na otwartych przestrzeniach zyskają na wartości. Klient będzie szukał pozornie drobnych, a jednocześnie ważnych udogodnień, jak np. wygodny materac do spania czy cisza i świeże powietrze docierające zza okien. Wellness dla wielu stanie się stylem życia.
POLECAMY
Ten trend wyznaczy kierunek naszej oferty. Ale czy te złote czasy hoteli resortowych w Polsce już nadeszły? I tak, i nie. Społeczeństwo w obliczu zagrożenia już zmieniło priorytety i postawiło swoje wartości na głowie. Bardzo chciałoby podróżować, korzystać z usług wellness & spa, natomiast nie każdego, nie od razu będzie na to stać. U niektórych obawa zarażenia się wirusem będzie silniejsza niż potrzeba wyjazdu.
Rynek usług wellness w polskich hotelach będzie się rozwijał, lecz nie w każdym hotelu resortowym obłożenie będzie satysfakcjonujące od pierwszych dni czerwca. Hotele 5-gwiazdkowe latem mogą cieszyć się większym popytem. Klient bogaty rzadziej wyjedzie za granicę, ale nie zrezygnuje z wypoczynku.
Bardzo możliwe, że spędzi lato w ekskluzywnym hotelu SPA w Polsce. Sektor klientów hoteli 3* może bardziej odczuć destabilizację finansową i być zmuszonym zrezygnować z „luksusu”. Dlatego hotele SPA z tego sektoru zdecydowanie potrzebują dobrej strategii na ten rok. Małe butikowe obiekty zlokalizowane z dala od głośnych aglomeracji i dużego natężenia ruchu będą tego lata wzbudzały większe zaufanie.
Niezależnie, w której grupie znajduje się Twój hotel, sugerujemy opracowanie dwóch strategii: dla swojego obiektu: krótko- i długoterminowej. Dziś o tej krótkoterminowej.
Oferta
To dobry moment, aby zweryfikować swoją całą ofertę, kontrahentów i wprowadzić zmiany. Nie oznacza to, że trzeba na szybko przedrukować wszystkie menu i cenniki. Pracuj na dotychczasowej ofercie, lecz dodrukuj „ wkładkę” lub menu tymczasowe. Oferuj klientom tylko najbardziej rentowne zabiegi. Jak to zrobić?
- Dokonujemy analizy sprzedaży oraz analizy rentowności SPA MENU. Wyłaniamy najbardziej rentowne dla nas zabiegi, zestawiamy je z wynikiem popytu i na tej podstawie otrzymujemy np. 20 GWIAZD sprzedażowych.
Gospodarka magazynowa
Podczas zamrożenia rekomendowaliśmy hotelom SPA wykorzystanie tego czasu na porządki i inwenturę. Pisaliśmy o tym w poprzednim wydaniu. To ważne, abyś teraz wystartował, minimalizując koszty i maksymalizując zysk. Oczywiście tak powinniśmy działać cały czas, ale zgodzisz się pewnie ze mną, że w każdym biznesie są czasy, gdy trzeba jeszcze bardziej ciąć koszty niż wcześniej. Obecny kryzys zmusza nas do oszczędzania, jednak mając 3, 4 lub 5 gwiazdek SPA, nie możesz sobie pozwolić na to, aby odczuł to klient. Dlatego nie szukaj oszczędności w inwestycjach, które pomogą Ci zrealizować szereg nowych usług wellness „pod jednym dachem”. Zapewnij gościom nowe emocje i przeżycia w związku z nowymi usługami z bardzo szeroko pojętego wellnessu.
Sprzedaż i marketing
Wyprzedaj w pierwszej kolejności wszystko, co ma krótki termin przydatności. Wraz z producentem lub dystrybutorem kosmetyków przygotuj miesięczną promocję, aby wyprzedać, a nie stracić. Jeżeli Twój kontrahent Ci nie pomaga, gdy o to poprosisz, to zastanów się nad jego zmianą. Wyprzedaj drogie zabiegi, które „się” bardzo rzadko sprzedają, nie polecaj ich, chwi...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 elektronicznych wydań,
- nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
- ... i wiele więcej!