Przed podjęciem decyzji o otwarciu dietetycznego biznesu klucz stanowi odpowiedź na pytanie o klientów docelowych i sprecyzowanie profilu działalności. Niezbędne w tym względzie jest rozważenie kilku kwestii. W pierwszej kolejności dobrze zorientować się w rynku podobnych usług, świadczonych na obszarze, na którym chcemy prowadzić swoją działalność. Sprawdzamy, jak dużą będziemy mieć konkurencję i co, oraz w jakiej cenie, ona oferuje. Dodatkowo musimy dobrze sprecyzować zakres swojej działalności - zdecydować, czy oferujemy tylko posiłki, czy całe programy dietetyczne. W obu przypadkach konieczna jest współpraca merytoryczna ze specjalistą w tej dziedzinie. Niezbędne jest także zastanowienie się, czy nasi potencjalni klienci mają świadomość zdrowego żywienia i jakie potencjalnie mają preferencje żywieniowe. Rozstrzygnięcie tych kwestii nie jest bezzasadne. W ciągu ostatnich 2 lat 30% firm oferujących catering dietetyczny zawiesiło swoją działalność. Główną przyczynę stanowi niezwykle dynamiczny wzrost liczby firm oferujących tożsame usługi. Klient, w swoim dążeniu do idealnej sylwetki, poszukuje najczęściej kompleksowej usługi ze strony firmy, która zapewni mu pełen program dietetyczny skrojony na miarę jego potrzeb i oczekiwań. Idealnym przykładem w tym względzie może być wyrastający na lidera w kategorii platform odchudzających twórca systemu Gaca System. Jego wyróżnikiem jest nie tylko opracowanie diety, ale również konsultacje online z dietetykiem oraz specjalnie skomponowany system ćwiczeń. W chwili obecnej platforma obsługuje 6000 osób. To doskonały przykład na to, iż odpowiednio dobrane i, co ważne, kompleksowe usługi procentują.
POLECAMY
O biznesie cateringu dietetycznego rozmawiamy z Marcinem Mazurkiem, właścicielem Body Chiefa w Poznaniu.
- Dlaczego zdecydował Pan się na ten rodzaj działalności?
- Od 15 lat trenowałem piłkę nożną i wiedziałem, jak ważna jest odpowiednio zbilansowana dieta. Sam miałem z tym problem. Wynikał on przede wszystkim z braku czasu na przygotowywanie odpowiednich dań, a także konieczność spożywania posiłków według zaleceń co 3 godziny i nienajadanie się do syta.
- Czy wpływ na decyzję otwarcia właśnie takiej działalności miał ostatnio zauważalny trend zdrowego stylu życia?
- Catering dietetyczny pojawił się w Polsce kilkanaście lat temu, ale swoisty boom obserwuje się tak naprawdę od 2 lat. Ludzie są bardziej świadomi tego, jak się odżywiają, dbają o siebie, chcą wpasować się w tryb życia fit i nie ukrywam, iż to zjawisko było jedną z przesłanek otworzenia cateringu dietetycznego. Jako firma dajemy naszym klientom oszczędność czasu, pieniędzy oraz - nie ukrywajmy - dostarczamy im kompleksową wiedzę o zdrowym odżywianiu i docelowo o odchudzaniu, jak w przypadku diety redukcyjnej.
- Jeśli wspomniał Pan już o oszczędności pieniędzy, czy nie zdarzają się Państwu zarzuty ze strony klientów, że dieta jest droga, w końcu miesięczna dieta to koszt rzędu 1400 zł?
- Głównym problemem w odbiorze ceny jest brak świadomości Polaków, ile tak naprawdę wydają na jedzenie. I trzeba tu brać pod uwagę całościowe wydatki miesięczne, w tym jedzenie na mieście itp. Przeprowadzając wywiad z klientem, uświadamiamy mu, iż suma jego wydatków na jedzenie, przekąski, nierzadko suplementy diety to kwota często zbliżona do kosztów wyżywienia miesięcznego w oparciu na cateringu dietetycznym. Trzeba również uświadomić klienta, że zamawiając dietę składającą się z pięciu posiłków dziennie, nie ma on już potrzeby dodatkowego jedzenia i - co najważniejsze - nie jest głodny. Zestawy zbilansowane są w ten sposób, aby zaspokoić zapotrzebowanie energetyczne przy konkretnej diecie. Oczywiście nasze jedzenie przygotowywane jest z najwyższej jakości składników, wykorzystujemy sezonowe warzywa i owoce tak, aby jedzenie „nie przejadło” się klientowi. Ponadto korzystanie z cateringu dietetycznego bądź sportowego to nie tylko optymalna liczba kalorii, ale i gwarancja stabilizacji metabolizmu. Takie argumenty często niwelują wątpliwości klientów dotyczące ceny.
- Czy w swojej działalności nastawiacie się Państwo na konkret...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 elektronicznych wydań,
- nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
- ... i wiele więcej!