#FOOD – w gastronomii liczy się Instagram

Restuaracje

Popularność instagrama nieustannie rośnie. W czerwcu bieżącego roku liczba jego aktywnych użytkowników sięgnęła 1 mld miesięcznie. Stał się więc najważniejszym kanałem komunikacji social media. Co to oznacza dla branży gastronomicznej?

Liczby nie kłamią –  Instagramem rządzi jedzenie. 249 mln postów z hashtagiem #food, 143 mln postów z hashtagiem #foodporn 
udowadniają, że ludzie uwielbiają fotografować swoje posiłki i chętnie dzielą się nimi w social media. Dlatego posiadanie konta na Instagramie przez lokal gastronomiczny to absolutny must have. 

POLECAMY

Jeden obraz to więcej niż tysiąc słów 

Obecnie wizyta w restauracji to nie tylko uczta dla podniebienia. Zarówno jedzenie, jak i wnętrze musi dobrze wyglądać na zdjęciach. To one decydują, czy dany lokal zostanie uznany za modny, a w konsekwencji warty odwiedzenia. Potencjał Instagrama trzeba umieć wykorzystać, by przyciągnąć klientów. Należy poświęcić szczególną uwagę estetyce serwowanych dań, a także stworzyć atrakcyjne otoczenie, które będzie sprzyjało przyjemnemu spędzaniu czasu oraz fotografowaniu. Cała wizyta musi być instagrammable –  warta pokazania na profilu w postaci postów lub relacji na Instastory. 

Konkurencja na rynku jest bardzo duża. Tylko oryginalność pozwala na zdobycie zainteresowania odbiorców. Nowojorska restauracja Pietro Nolita postawiła na jeden kolor – róż. Efektem są ponad 33 tys. obserwujących i olbrzymia liczba oznaczeń profilu. 

 

Twój profil jest najlepszą wizytówką 

Profil lokalu gastronomicznego na Instagramie pełni funkcję wirtualnego menu. Pozwala zapoznać się z ofertą oraz wstępnie ocenić atmosferę panującą w restauracji. Komunikacja na koncie musi być przede wszystkim spójna. Jak to osiągnąć? Planuj! Warto korzystać z harmonogramu postów zawierającego opisy i zdjęcia wraz z datami. Aplikacje takie jak PLANN umożliwiają spojrzenie na siatkę zdjęć przed ich publikacją. W ten sposób można ocenić, czy proponowane zestawienie będzie przyjemne dla oka. 

Wyróżnij się 

Konkurencja na rynku jest bardzo duża. Tylko oryginalność pozwala na zdobycie zainteresowania odbiorców. Nowojorska restauracja Pietro Nolita postawiła na jeden kolor –  róż. Efektem są ponad 33 tys. obserwujących i olbrzymia liczba oznaczeń...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy