Leasing to forma dzierżawy w zasadzie dowolnego sprzętu, nie tylko samochodu czy komputera, ale także ekspresu do kawy. Firma udzielająca leasingu przekazuje go punktowi gastronomicznemu do dyspozycji, w zamian pobierając za to comiesięczną opłatę. Jest to więc nieco podobne do zakupów na raty, ale dla przedsiębiorcy ma dodatkowe zalety. Na początku konieczne jest wniesienie wpłaty wstępnej, czyli naprawdę niewielkiego procentu rynkowej ceny urządzenia.
POLECAMY
Natomiast po zakończeniu ustalonego okresu leasingu sprzęt można wykupić za równie okazyjną kwotę, nierzadko nawet za złotówkę. W ten sposób stać się można właścicielem sprawdzonego urządzenia bez konieczności płacenia za niego z góry i zamrażania swoich funduszy. Procedury uzyskania leasingu na ekspres do kawy są bardzo uproszczone, w wielu firmach można się o to starać nawet online przy minimalnej ilości formalności, nieraz tylko na dowód. To różnica w porównaniu do kredytu firmowego na taki zakup.
Zalety leasingu
Główną zaletą leasingu, przez którą decyduje się na niego szerokie grono przedsiębiorców, jest fakt, że nie angażuje on posiadanych środków na duży zakup, a rozkłada go na części. Na początku działalności, kiedy wydatków jest wiele, jest to duży atut. Suma, którą początkowo należy zapłacić, może wynosić jedynie 5, 10 lub 15% wartości zakupu. W ten sposób wolne środki można przeznaczyć na inne elementy i mieć więcej pieniędzy na rozwój, zanim firma zacznie przynosić zyski.
Zdecydowanie się na leasing ma także dużo korzyści od strony podatkowej. Za raty leasingowe co miesiąc otrzymuje się fakturę VAT, którą można doliczyć do kosztów prowadzenia działalności, dlatego obniża to konieczny do zapłacenia podatek dochodowy. Oczywiście podatek VAT również podlega całkowitemu odliczeniu. Dzięki temu koszt rat można rozliczać na bieżąco w podatku PIT lub CIT. W ten sposób koszty jeszcze bardziej się rozkładają, pracując na przychody całej firmy.
Leasing to również pełna swoboda. Przedsiębiorca na początku swojej drogi może nie wiedzieć jeszcze, jaki dokładnie sprzęt będzie mu potrzebny. Ekspres kolbowy, przelewowy lub inne to czarna magia dla osób, które nie mają dużego doświadczenia w gastronomii. Ekspresy do kawy wybiera się też na podstawie tego, ile filiżanek kawy dziennie będzie się w nim przygotowywać (czy 20, czy raczej 100). Niewielka kawiarnia, która dopiero została otwarta, może nastawić się na przygotowanie mniejszej liczby gorących napojów. Jednak po roku, gdy grono klientów się poszerzy, te potrzeby mogą być o wiele większe. Dlatego leasing ekspresu do kawy jest tak dobrym pomysłem. Po prostu dostosowuje się sprzęt do bieżących potrzeb.
Z zakupionym na własność sprzętem niewiele można zrobić – jeżeli ten nie spełni oczekiwań albo będzie zbyt...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 elektronicznych wydań,
- nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
- ... i wiele więcej!