Na świecie podobne systemy restauracji są bardzo popularne, w Polsce dopiero zaczynają się rozwijać. Najczęściej samoobsługowe lokale gastronomiczne przyciągają klientów dobrą relacją jakości do ceny. Jak się okazuje, pomysł jedzenia na wagę przypadł do gustu polskim konsumentom i zapewnił przedsiębiorcom dość stabilną sytuację finansową. Zasada korzystania z baru jest prosta: bierzesz tacę, talerz i sztućce, nakładasz wybrane składniki, całość ważysz i płacisz. W zależności od lokalizacji restauracji ceny za 100 gram produktów wahają się od 2,50 do 3,50 zł. Dla klienta brzmi niewinnie, dla inwestora oznacza, że zarówno za frytki, jak i mięso klient zapłaci do 35 zł za kilogram. Ceny posiłków, które sprzedają restauracje samoobsługowe, wahają się od 15 do 30 zł za danie. Restauracje tego typu najczęściej zlokalizowane są w centrach handlowych, zatem klienci odwiedzają je głównie przy okazji zakupów, dlatego też oczekują zaspokojenia swojego głodu bez konieczności zbędnego czekania. I to jedna z najważniejszych cech tego biznesu.
POLECAMY
Zasadnicze znaczenie w tym biznesie m...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 elektronicznych wydań,
- nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
- ... i wiele więcej!