Jedzenie na wagę - biznes z potencjałem

Restuaracje
Dla przeciętnego klienta usług gastronomicznych przede wszystkim liczy się szybkość obsługi - alarmują specjaliści z rynku restauracyjnego. Czy zatem jest on skazany wyłącznie na dania typu fast food? Niekoniecznie, choć obecnie trudno znaleźć galerię handlową bez restauracji samoobsługowej z jedzeniem na wagę.

Na świecie podobne systemy restauracji są bardzo popularne, w Polsce dopiero zaczynają się rozwijać. Najczęściej samoobsługowe lokale gastronomiczne przyciągają klientów dobrą relacją jakości do ceny. Jak się okazuje, pomysł jedzenia na wagę przypadł do gustu polskim konsumentom i zapewnił przedsiębiorcom dość stabilną sytuację finansową. Zasada korzystania z baru jest prosta: bierzesz tacę, talerz i sztućce, nakładasz wybrane składniki, całość ważysz i płacisz. W zależności od lokalizacji restauracji ceny za 100 gram produktów wahają się od 2,50 do 3,50 zł. Dla klienta brzmi niewinnie, dla inwestora oznacza, że zarówno za frytki, jak i mięso klient zapłaci do 35 zł za kilogram. Ceny posiłków, które sprzedają restauracje samoobsługowe, wahają się od 15 do 30 zł za danie. Restauracje tego typu najczęściej zlokalizowane są w centrach handlowych, zatem klienci odwiedzają je głównie przy okazji zakupów, dlatego też oczekują zaspokojenia swojego głodu bez konieczności zbędnego czekania. I to jedna z najważniejszych cech tego biznesu.

POLECAMY

Zasadnicze znaczenie w tym biznesie m...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy