Niezapomniany jubileusz Targów EuroGastro

Restuaracje
Niejeden jubilat mógłby pozazdrościć takich urodzin. Trzy dni dla biznesu w wyjątkowej atmosferze oraz niezwykli uczestnicy: 276 wystawców z 17 krajów, kilkudziesięciu branżowych ekspertów, w tym światowej sławy mistrzowie kulinarni oraz tysiące odwiedzających to obraz 20. Międzynarodowych Targów Gastronomicznych EuroGastro. Kluczowe wydarzenie dla branży HoReCa odbyło się w dniach 6-8 kwietnia br. w Warszawie i zakończyło się pełnym sukcesem. Starannie przygotowana oferta wystawców spotkała się z uznaniem gości, a prowadzone rozmowy biznesowe już na targach niejednokrotnie były finalizowane umowami.

Każdego dnia na targi przychodziły tłumy odwiedzających. Kolejki chętnych do wejścia na teren wystawowy Centrum Targowo-Kongresowego MT Polska w Warszawie ustawiały się już od rana. Wysokiej jakości markowe produkty przyciągały uwagę profesjonalistów z branży gastronomicznej, m.in.: przedstawicieli kadry zarządzającej, właścicieli hoteli i kawiarni, szefów kuchni oraz pracowników restauracji.

POLECAMY

fot. Kara Rokita

GastroBiznes

Nie od dziś wiadomo, że najskuteczniejszą formą sprzedaży jest kontakt bezpośredni, a ożywione rozmowy prowadzone na stoiskach wystawców były tego widocznym potwierdzeniem. Goście z zaciekawieniem śledzili nowe trendy oraz słuchali opinii o prezentowanych produktach. - Zdarzyło się kilkakrotnie, że nasze stoisko nie było w stanie pomieścić odwiedzających. To, co mnie cieszy to duża liczba nowych klientów, których napływ widoczny jest w naszych wynikach sprzedażowych. Wiemy jednak, że o dotychczasowych odbiorców również należy dbać, tak więc obie grupy wciąż musimy zaskakiwać - mówił Tadeusz Rydel, opiekun produktu z firmy Winterhalter Gastronom Polska. - W najbliższym czasie wprowadzimy nowość w postaci rozliczania na podstawie faktycznego zużycia sprzętu określonego na podstawie liczby wykonanych cykli - zapowiedział.

Wiele z firm podkreślało, że obecność na targach to nie tylko działanie wizerunkowe, ale wymierne korzyści sięgające nawet setek nowych kontaktów. Tomasz Michalski, doradca handlowy z firmy Komat, stwierdził, że blisko połowa osób odwiedzających składa w przyszłości zamówienia. - Poza tym Targi EuroGastro pełnią cenną rolę integrującą branżę HoReCa. Rozrzuceni po całej Polsce przedstawiciele poszczególnych firm mogą tu spotkać się i zacieśnić relacje. To przynosi efekty w postaci efektywniejszej współpracy - dodał.

Wagę wydarzenia podkreślił również Piotr Kopańczuk, dyrektor ds. sprzedaży HoReCa spółki North Coast. - Na targach EuroGastro jesteśmy po raz osiemnasty i porównując je do podobnych imprez w Europie Centralnej są największe i najbardziej znaczące dla regionu. Spotykamy się tu przede wszystkim ze stałymi klientami oraz poszukujemy nowych odbiorców. W tym roku prezentujemy szerszy asortyment oraz sporo nowości - dodał wskazując na sery Nuova Castelli, piadinę oraz wina Bertani, jednego z najważniejszych producentów z regionu Veneto.

fot. Kara Rokita

Kompleksowa oferta dla branży HoReCa

Spacer alejkami gwarantował niezwykłe doznania smakowe oraz prawdziwy teatr sztuki kulinarnej. Nie dało się przejść obojętnie obok stoiska firmy Rational, na którym odbywały się pokazy gotowania z zastosowaniem urządzeń Self Cooking Senses. Przedstawiciele handlowi wcielili się w rolę ekspertów kulinarnych opowiadając o kolejnych potrawach, które co chwila wędrowały w przechodzący tłum. Na stoisku przeprowadzono też konkurs, w którym swoich sił spróbowało 5 kucharzy z różnych części Polski. Konkurencyjny show poprowadziła firma Hendi Polska. Tam z kolei duży stół nakryty białym obrusem z elegancką zastawą czekał na biesiadników gotowych spróbować potraw wyłaniających się z pieca konwekcyjno-parowego Naboo.

Ciekawą atrakcję dla zwiedzających stanowiła gigantyczna atrapa zmywarki firmy Winterhalter, do której można było wejść i przekonać się jak wygląda cykl zmywania. Obserwując sektor wyposażenia zaplecza kuchennego nabierało się przekonania, że dzisiejsza gastronomia to nie tylko dobry kucharz, ale i profesjonalny sprzęt z innowacyjnymi funkcjonalnościami.

Równie imponująco prezentował się na targach segment wyposażenia sal restauracyjnych i barów. - W tym roku po raz pierwszy pokazaliśmy nowe wykonanie baru. Skupiliśmy się jednak nie na wyglądzie, bo ten klient może zamówić indywidualnie, a na rozwiązaniach za barem. Tu barman wszystko ma w zasięgu ręki, dzięki czemu szybciej przygotuje większą liczbę drinków, co przekłada się na obrót lokalu oraz dobre samopoczucie pracownika - powiedział Maciej Dudek, dyrektor Działu Sprzedaży ze spółki Pro Ascobloc.

Zjawiskowe zastawy, oryginalne meble, sprzęt piwowarski oraz ekspresy, które wyczarowywały kawę, to nieliczne przykłady dostępnego asortymentu. Uwagę przyciągała także prezentacja wyjątkowo odpornej na zanieczyszczenia innowacyjnej kolekcji odzieży 3D Clean firmy Tedmar. - Specjalna struktura tkaniny 3D Clean zbudowana z nici bawełnianych i poliestrowych, odpycha zabrudzenia, tworząc na powierzchni krople. Do ich usunięcia wystarczy zwykła woda - mówiła Barbara Maciążek z firmy Tedmar pryskając wodą na świeżą plamę ketchupu, która po chwili spływała z fartucha nie pozostawiając na ubraniu śladu. - Kiedy ubranie z tej tkaniny zostanie poplamione kawą, olejem czy sokiem, wystarczy od razu strzepnąć lub popryskać wodą i tkanina pozostania czysty - dodała.   

Osobny dział Targów EuroGastro stanowiła żywność, napoje. Urządzenia do produkcji lodów oraz napojów chłodząc...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy