Osiągnij komunikacyjny sukces - o narzędziach komunikacji w biznesie restauracyjnym

Restuaracje
Smaczne jedzenie, miła i kompetentna obsługa, przyjazny wystrój, oryginalne menu. Można by długo wymieniać. W opinii każdego restauratora jego lokal jest idealny. Jednak nie tylko wtedy, gdy chcemy zwielokrotnić nasze zyski, ale też gdy coś nie gra, zastanawiamy się nad użyciem różnych narzędzi komunikacyjnych i marketingowych. Dzięki nim chcemy osiągnąć sukces, który okraszony zapachami i smakiem potraw z naszej kuchni sprawi, że osiągniemy zamierzony cel biznesowy. Wbrew pozorom droga do tego nie zawsze jest prosta i krótka.

Dobór odpowiednich narzędzi, które doprowadzą nas do wizerunkowego sukcesu, nie należy do łatwych. Cały proces wymaga przemyślenia wielu kwestii ze strony właściciela oraz menedżerów restauracji. Mnogość możliwości do wykorzystania nierzadko sprawia sporo trudności. Ich spektrum jest wręcz ogromne – od programów lojalnościowych, przez działania z obszaru public relations, reklamę tradycyjną i internetową, po różnego typu narzędzia marketingu internetowego czy niezwykle istotną dbałość o miejsce i zatrudnione osoby.

POLECAMY

Sprawdź potencjał

Pierwszy etap to jeden z najtrudniejszych, przed jakim stajemy. W ramach niego musimy określić nasze cele, założenia i spojrzeć na nie z perspektywy naszego szeroko definiowanego otoczenia. Bardzo często diagnozując bieżącą sytuację, trudno nam nie tyle o zachowanie bezstronności, co po prostu z racji pracy w tym miejscu pewne kwestie stają się dla nas niedostrzegalne. Jak zatem pomóc sobie na etapie diagnozy? Długofalowo najlepiej prosić klientów o opinię. I nie chodzi tutaj o spektakularnie długą i nużącą ankietę, ale o kilka pytań, czasem jedynie 2–3, z kluczowych dla nas obszarów. Jeżeli na etapie diagnozy – rozmów z klientami, pracownikami, w porównaniu z naszą konku...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy