Raport: Zamawianie jedzenia online najważniejszym trendem dekady

Restuaracje
Użytkownicy Pyszne.pl złożyli w ciągu 10 lat działalności serwisu ponad 40 milionów zamówień o łącznej wartości przekraczającej 430 mln euro (prawie 2 miliardy złotych) . Na przestrzeni ostatnich 5 lat serwis zanotował około 30-krotny wzrost. Dynamika rynku delivery oraz skala jego wpływu na przyzwyczajenia konsumentów i branżę gastronomiczną jest fenomenem dekady, ale w 2010 roku dostrzeżenie potencjału tego modelu biznesowego na polskim gruncie wymagało sporej przenikliwości.

Pod względem obrotu generowanego dla restauracji, przychodów i liczby restauracji partnerskich serwis Pyszne.pl pozostaje zdecydowanym liderem polskiego rynku zamówień jedzenia online. W samym 2019 roku wygenerował dla restauracji prawie 15 milionów zamówień o łącznej wartości znacznie przekraczającej 700 mln zł (169,2 mln euro). Średnia wartość zamówienia sięgnęła 51 złotych. Partnerstwo z około 9,5 tys. restauracji[1] przekłada się na szeroką i różnorodną ofertę. Serwis nadal nie powiedział ostatniego słowa. Przy rokrocznych dwucyfrowych wzrostach, potencjał dalszego rozwoju jest ogromny.

POLECAMY

– Gdy zaczynaliśmy w 2010 roku, branża gastronomiczna była sceptycznie nastawiona do pomysłu zamawiania jedzenia online. Również klienci potrzebowali czasu, aby przekonać się co do zalet takiego rozwiązania – wygody, oszczędności czasu, dostępu do szerokiej oferty. Na naszą korzyść zadziałała zmiana stylu życia. Polacy coraz bardziej cenią swój czas i chcą go poświęcać na to, co dla nich ważne – dla rodziny, na rozwój zawodowy czy pasje. Polubiliśmy też nowoczesne technologie i nauczyliśmy się z nich korzystać, aby ułatwić sobie codzienne funkcjonowanie – wyjaśnia Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl.

Podsumowując 10-lecie działalności, serwis Pyszne.pl wziął po lupę wpływ branży delivery na trendy konsumenckie i zwyczaje związane z jedzeniem, publikując raport „Rozwój Kultury Kulinarnej 2010-2020”[2].

Według respondentów powstanie serwisów do zamawiania jedzenia online jest wydarzeniem, które najsilniej wpłynęło na rozwój kultury kulinarnej w Polsce w ciągu ostatnich 10 lat (41% wskazań), wyprzedzając na przykład pierwszą w historii gwiazdkę Michelin przyznaną polskiej restauracji (23%). W tym czasie jedzenie z dostawą po raz pierwszy zamówiło online prawie 40% Polaków. Blisko dwie trzecie z nas uważa to rozwiązanie za oszczędność czasu.

Aż 85% Polaków w ciągu ostatniego dziesięciolecia odkryło dla siebie nową kuchnię świata. „Jedzenie z dowozem zmieniło nie tylko nasz sposób spożywania posiłków, ale również to, co jemy. Zamawiając, decydujemy się głównie na kuchnię inną od naszej tradycyjnej. Dzięki temu nasze horyzonty kulinarne znacznie się poszerzyły,...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy