Renomowana restauracja – jak promować?

Restuaracje

Wbrew pozorom promowanie renomowanej restauracji, której ogólna kondycja ma się bardzo dobrze, przynosi właścicielowi zyski, jest znana, bardzo modna, nie jest takie łatwe, jak się może wydawać.

Dlaczego? Bo właściciele takiego lokalu mogą odczuwać presję, ponieważ to oni będą wyznaczać trendy, wiodą prym w tym, co jest modne, co się sprzedaje, jakie mają być standardy, wystrój, obsługa, kuchnia. Dlatego też muszą włożyć ogromny wysiłek i pracę w to, by być numerem jeden. Ważna uwaga – nie wystarczy zatrudnić dobrego specjalistę od marketingu lub powierzyć wszystkie sprawy związane z promocją

POLECAMY

agencji marketingowej. Specjalista może bardzo pomóc, ale nie będzie miał bezpośredniego wpływu na wiele czynników, od których zależy sukces restauracji. 

Za sukcesem takiego miejsca nigdy nie stoi jeden człowiek – to po pierwsze. Na sukces lokalu, który odnosi sukces, składa się przede wszystkim ciężka praca zespołu, czyli sztabu zaangażowanych osób – często właściciela, szefa kuchni, menedżera, szefa baru, zespołu marketingowego. Po drugie, w 99% renomowane restauracje to od samego początku miejsca z przemyślaną, starannie zaplanowaną koncepcją i strategią.

Często słyszę od właścicieli restauracji, że chcieliby takiej kolejki gości, jaka jest u konkurencji. Pytają, ile czasu zajmie mi doprowadzenie do takiego stanu. Dla mnie to jasny sygnał, że taka osoba ma znikomą wiedzę o zasobach ludzkich, koncepcji, strategii marketingowej restauracji. 

Jeden z największych błędów restauratorów stanowi zatrudnienie takiej firmy jak FIKA w momencie, kiedy sytuacja lokalu nie jest najlepsza. Najbardziej opłacalne bowiem jest zatrudnienie agencji marketingowej, kiedy dopiero wybieramy miejsce na restaurację, zatrudniamy pracowników. Promocji nie powinno bowiem dzielić się na dwie części – na to, co przed otwarciem restauracji, i na to, co po otwarciu. Skuteczna promocja to proces tak samo długotrwały jak tworzenie miejsca. 

Korzystanie z mediów społecznościowych pozwala wzbudzić zainteresowanie restauracją oraz wypromować „markę”, która będzie symbolem naszego lokalu. Mając strony w mediach społecznościowych, warto w pełni wykorzystywać ich potencjał.

 

Zrób rachunek sumienia

Zanim rozpoczniemy promocję naszej restauracji, zróbmy uczciwy rachunek sumienia. Zastanówmy się, czy produkt, który chcemy reklamować, jest dobry. Co to oznacza? By reklama przyniosła zadowalające efekty, jedzenie serw...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy