- Czy każda restauracja może i powinna monitorować swoją działalność w sieci?
POLECAMY
- Moja odpowiedź nie może być inna niż „tak”. Biznes w branży usługowej jest szczególnie podatny na opinie, wszelakie rekomendacje, oceny, o które powinniśmy dbać. Naszymi zadaniami są w związku z tym monitoring, bieżąca analiza pojawiających się sugestii zarówno tych, które są pozytywne, jak i negatywne, i wyciąganie z nich wniosków. Dla nas to niebywałe źródło informacji o świadczonych przez nas usługach, o ich jakości i, przede wszystkim, o naszych konsumentach. W związku z tym każda restauracja, bez względu na fakt, czy świadczy usługi lokalnie, czy jest to restauracja franczyzowa dużej sieci, nie powinna ignorować opinii o niej zamieszczanych w internecie. Badania w tym względzie pokazują, że opinie w sieci mają ogromny wpływ na reputację lokalu, na potencjalne zamówienia, a co się z tym wiąże oczywiście na przychody.
- Jakie różnice w tym względzie występują w przypadku monitorowania restauracji małych i całych sieci restauracyjnych?
- Należy zwrócić uwagę na zakres danych, przy czym rozmiar restauracji nie wpływa na fakt komentowania świadczonych usług przez klientów, gdyż klienci bez względu na rodzaj prowadzonej działalności komentują w sieci, ale zdecydowanie ma to wpływ ilościowy. Mamy tu bowiem do czynienia z odmiennym potencjałem klientów i to automatycznie wpływa na liczbę wystawianych komentarzy, a to z kolei wiąże się z zakresem niezbędnej obróbki dan...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 elektronicznych wydań,
- nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
- ... i wiele więcej!