Social media restauracji. Jak przyciągnąć gości?

Restuaracje

Kiedy rozmawiam z klientami na temat prowadzenia ich kanałów social media, często słyszę zdania w stylu: „ale co to za problem napisać 5 postów?”. I to prawda – często okazuje się, że samo napisanie postów nie jest przesadnie skomplikowane, w szczególności jeśli dany lokal regularnie robi promocje takie jak happy hour czy weekendowe tankowanie. Niestety, regularne publikowanie zdjęcia i krótkiego opisu już się nie sprawdza.

Algorytmy sterujące popularnymi kanałami social media stają się coraz bardziej wybredne. W praktyce dywersyfikacja treści i ich różnorodność pomagają osiągać wyższe zasięgi organiczne, a tym samym trafić do większej puli potencjalnych nowych gości. Skomplikowane okazuje się też planowanie postów, ich reklamowanie czy nawet… proste sprawdzanie poprawności językowej.

POLECAMY

W tym krótkim artykule postaram się pokazać kilka aplikacji, z których korzystamy w naszej firmie, przygotowując skuteczne posty dla naszych restauracji. Zacznijmy od podstaw: jak planować posty?

Planowanie postów

Jeszcze kilka miesięcy temu planowanie postów na Facebooku było bardzo łatwe. Wystarczyło kliknąć „utwórz post”, a potem zaplanować odpowiednią datę. Teraz nadal jest to możliwe, ale wymaga kilku dodatkowych kliknięć. Możesz przejść do zakładki „Narzędzia do publikowania” na Twoim fanpage’u i kliknąć „utwórz”. Zobaczysz wtedy standardowe okno: Alternatywnie możesz też skorzystać z nowego narzędzia Facebook Creator Studio. Narzędzie to wciąż jest rozwijane, ale umożliwia sporo ciekawych rzeczy, takich jak planowanie i publikacja postów na Facebooku i Instagramie. Niestety, z mojego doświadczenia wynika, że aplikacja nie jest doskonała. Z niejasnych powodów opublikowane materiały mają niższą jakość oraz czasami po prostu się… nie publikują.

Ponadto brakuje tam funkcji wygodnego kalendarza, który pozwala lepiej zaplanować treści w dłuższej perspektywie. 

Taką funkcję ma polecana aplikacja Kontentino. Oprócz planowania w kalendarzu pozwala też przeprowadzić podstawową analitykę. Umożliwia weryfikację, jakie treści są najbardziej angażujące, które godziny są najlepsze oraz jakie są efekty działań reklamowych. Choć to narzędzie jest stosunkowo drogie (min. 54 euro miesięcznie na ten moment), jest warte tych pieniędzy.

Tworzenie treści

Jak wspominałem wcześniej, prawdopodobnie publikacja nudnych pos...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy