STEAK ADVISORS – ciekawa propozycja dla branży kulinarnej i nie tylko!

Restuaracje

// RUSZYŁ DORADCZY PROJEKT STEAK ADVISORS. PLATFORMA SKIEROWANA DO BRANŻY HORECA, CZYLI SZEFÓW KUCHNI, RESTAURATORÓW ORAZ DO DYSTRYBUTORÓW, PRZETWÓRCÓW I PRODUCENTÓW MIĘSA I RYB, JAK RÓWNIEŻ DO DOMOWYCH AMATORÓW. CZYM JEST STEAK ADVISORS, ZAPYTALIŚMY ADAMA CHRZĄSTOWSKIEGO, HEAD CHEF I WSPÓŁZAŁOŻYCIELA STEAK ADVISORS. //

Jak to się stało, że powstał projekt Steak Advisors?

– Już kilka lat temu, gdy zacząłem zajmować się sezonowaniem mięsa na potrzeby współtworzonego przeze mnie steakhousu, zauważyłem, że wiedza restauratorów, kucharzy i gości restauracji na temat procesów zachodzących podczas obróbki mięsa (w tym także ryb) jest znikoma. Przygotowując się do tej działalności, musiałem pozyskiwać informacje za granicami Polski. Steki stawały się modne, lecz 6–7 lat temu dużo było w tym snobizmu, a mało świadomych wyborów i działań. Wielu restauratorów chciało mieć w karcie steki. Okazało się, że te sezonowane mięso nawet dla osoby niewyrobionej kulinarnie stanowiło dużo lepszy produkt. Jednak bez wiedzy i odpowiedniego sprzętu trudno samemu sezonować mięso. Wielu próbowało i duża część z nich szukała wsparcia merytorycznego u osób z doświadczeniem takim jak moje. Zakłady przetwórcze oraz hodowcy widzą potencjał branży gastronomicznej jako lidera opinii. To. co dobrze zostanie przyjęte przez restauracje. może później z powodzeniem trafić na półki sklepowe. Chcemy łączyć restauratorów i kucharzy z producentami dla uzyskania najlepszej jakości i wzajemnego zrozumienia potrzeb. Od dłuższego czasu zajmuję się doradztwem i miałem potrzebę połączenia mojej wiedzy merytorycznej z dobrze osadzonym w HoReCa marketingiem. Porozumiałem się z Jackiem Krawczykiem z agencji Smarten, który był motywatorem do powstania i stąd projekt Steak Advisors. W tym projekcie bardzo dobrze się z Jackiem rozumiemy, podzieliliśmy zakres obowiązków, każdy wie, za jaką część naszego projektu odpowiada, i nie wchodzimy sobie w kompetencje. Mnie bardzo zależało, abyśmy mieli wspólną wizję rozwoju Steak Advisors. Jak się okazało, Jacek patrzy w tę samą stronę co ja i jego wizja rozwoju projektu jest tożsama z moją.

POLECAMY

Czy uważacie, że teraz w czasie restartu restauracji Wasza oferta może pomóc restauratorom w ich biznesie?

– Po lockdownie związanym z COVID-19 wiele restauracji próbuje się odnaleźć w nowej rzeczywistości. Poszukują nowych rozwiązań lub chcą udoskonalić stare procedury. Bardzo wiele miejsc startuje od początku i widzi konieczność przeszkolenia personelu. Nie stać ich na działanie po omacku. Hołdujemy zasadzie, że nikogo nie wsadzamy na minę. Proponujemy optymalne rozwiązania, mając na uwadze długofalową współpracę. Ta dziedzina bardzo szybko się rozwija. Mam na myśli rosnącą świadomość, czyli oczekiwania gości oraz możliwości technologiczne w obróbce mięsa i ryb.

Przeglądając ofertę Steak ADVISORS, można powiedzieć, że połączenie Waszego w sumie 50-letniego doświadczenia branży może przynieść same dobre rozwiązania i korzyści?

– Dzięki naszemu doświadczeniu możemy na to, co się dzieje w branży HoReCa, spojrzeć z dystansu. Mamy rozległe kontakty zarówno w środowisku szefów kuchni i restauratorów, jak i producentów oraz dostawców sprzętu. Niewątpliwie bardzo mocną stroną naszego projektu będzie wsparcie marketingowe i PR-owe ze strony Jacka, bo ma ciekawe pomysły, które nie są oklepane, a...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy