Zaczynając od planowania, przez realizację, na utrzymaniu kończąc. Rosnące koszty mediów oraz pracy, zapewnienie ciągłości zatrudnienia lub zatrudnienia sezonowego, utrzymanie standardu obsługi – to tylko niektóre z wyzwań, z którymi zmagają się inwestorzy hotelowi. Nie dziwi więc fakt, że rozwój oraz wartość nowoczesnych technologii zyskuje na znaczeniu szczególnie w tej branży.
POLECAMY
Systemy automatyki budynkowej – klasy BMS – są doskonale znane branży hotelowej i na stałe wpisały się już w standard każdej inwestycji. Im wyższy standard hotelu, tym większa rola BMS-u w sterowaniu i zarządzaniu obiektem. Jednak ostatnie lata przyniosły prawdziwą rewolucję w funkcjonowaniu i roli tych systemów. Obecnie stały się one kompleksowym rozwiązaniem IT, które nie tylko umożliwia efektywne zarządzanie obiektem, ale również digitalizuje usługi hotelowe oraz zapewnia sprawną obsługę klienta końcowego – gości hotelowych. Są to kompleksowe rozwiązania, które dostarczają wartości do wielu odbiorców jednocześnie w ramach jednego rozwiązania technologicznego.
Zacznijmy jednak od początku: pierwszym oraz naturalnym odbiorcą BMS-ów są osoby zarządzające hotelem. Standardowy system dostarczał informacji na temat zużycia mediów, pozwalał na sterowanie oświetleniem, systemem HVAC czy podglądem z kamer. Obecnie dostępne rozwiązania umożliwiają zawansowane raportowanie czy sterowanie i analitykę pracy wszystkich systemów budynkowych w celu ich optymalizacji oraz ustawienia odpowiednich zależności pomiędzy nimi, dodając do tego zakres predictive maitenance, czyli przewidywanie przestojów, awarii, tak abyśmy mogli planować prace serwisow...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 elektronicznych wydań,
- nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
- ... i wiele więcej!