Dołącz do czytelników
Brak wyników

Systemy automatyki budynkowej – jak wykorzystać ich potencjał w hotelach

Artykuł | 24 maja 2020 | NR 4
53

Branża hotelowa przeżywa obecnie w Polsce prawdziwy rozkwit. Napływające informacje o decyzjach inwestorów dawno już przyćmiły rynek biurowców, o obiektach handlowych nie wspominając. Skala planowanych oraz realizowanych inwestycji w branży hotelowej mogłaby być porównywalna jedynie z rynkiem logistyczno-produkcyjnym. Jednak obie grupy obiektów charakteryzują się odmienną specyfiką całego procesu inwestycyjnego.

Zaczynając od planowania, przez realizację, na utrzymaniu kończąc. Rosnące koszty mediów oraz pracy, zapewnienie ciągłości zatrudnienia lub zatrudnienia sezonowego, utrzymanie standardu obsługi – to tylko niektóre z wyzwań, z którymi zmagają się inwestorzy hotelowi. Nie dziwi więc fakt, że rozwój oraz wartość nowoczesnych technologii zyskuje na znaczeniu szczególnie w tej branży. 

Systemy automatyki budynkowej – klasy BMS – są doskonale znane branży hotelowej i na stałe wpisały się już w standard każdej inwestycji. Im wyższy standard hotelu, tym większa rola BMS-u w sterowaniu i zarządzaniu obiektem. Jednak ostatnie lata przyniosły prawdziwą rewolucję w funkcjonowaniu i roli tych systemów. Obecnie stały się one kompleksowym rozwiązaniem IT, które nie tylko umożliwia efektywne zarządzanie obiektem, ale również digitalizuje usługi hotelowe oraz zapewnia sprawną obsługę klienta końcowego – gości hotelowych. Są to kompleksowe rozwiązania, które dostarczają wartości do wielu odbiorców jednocześnie w ramach jednego rozwiązania technologicznego.

Zacznijmy jednak od początku: pierwszym oraz naturalnym odbiorcą BMS-ów są osoby zarządzające hotelem. Standardowy system dostarczał informacji na temat zużycia mediów, pozwalał na sterowanie oświetleniem, systemem HVAC czy podglądem z kamer. Obecnie dostępne rozwiązania umożliwiają zawansowane raportowanie czy sterowanie i analitykę pracy wszystkich systemów budynkowych w celu ich optymaliza...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Sześć numerów czasopisma w wersji papierowej,
  • prenumeratę w wersji elektronicznej,
  • pełne archiwum czasopisma online,
  • 4 dostępy do szkoleń / webinariów organizowanych przez redakcję...
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy