Temat tabu polskiej gastronomii - czyli co robią pracownicy, gdy właściciel nie patrzy?

Restuaracje
"Kradzieże to dość nagminny problem - ale nie w mojej restauracji. Nie mógłbym sobie na to pozwolić" - usłyszy co drugi audytor w polskiej restauracji. Tymczasem według Światowego Raportu o Kradzieży w Handlu Detalicznym, Polska jest na trzecim miejscu w Europie pod względem okradania pracodawców. Z raportu opublikowanego przez organizację Pracodawców RP oraz firmę Euler Hermes wynika, że w 2012 r. problem kradzieży i oszustw w pracy dotyczył aż 78% pracodawców!

Firmy audytorskie prowadzące badania dotyczące nadużyć pracowniczych ostrzegają, że poważne problemy z nieuczciwymi zachowaniami zatrudnionych mają głównie lokale gastronomiczne. Dlaczego? Ponieważ kradzieże w restauracji mają niejedno oblicze - i z tego  samego powodu są trudne do wykrycia. Badania wykazują, iż 7 na 10 pracowników wykazuje się tzw. elastyczną moralnością. Kradną „tylko” wtedy kiedy nadarzy się okazja. Mało się o tym mówi, gdyż nie zawsze wiemy, jak sobie z tym radzić. Pracownicy dopuszczają się nadużyć z wielu powodów. Najczęściej są to potrzeby finansowe, ale zdarzają się również przypadki, gdy pracownicy kradną z zemsty, czy dla odrobiny adrenaliny. Prawda jest niestety okrutna - audytorzy zgodnie stwierdzają, że pracownicy kradną... bo przełożeni stwarzają ku t...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy