Wykorzystaj potencjał sezonu - pięć filarów biznesu restauracyjnego w okresie wiosenno-letnim

Restuaracje
Każdy nowy sezon przynosi branży restauracyjnej wiele nowych możliwości marketingowych. I choć znacząca większość restauratorów nadal woli myśleć o jedzeniu niż o marketingu, ten aspekt działalności nie może być ignorowany.

Szczególnie dotkliwe straty finansowe wynikają z lekceważenia potencjału okresu wiosenno-letniego, który dla branży restauracyjnej jest najbardziej dochodowy. Po części jest to efektem wzrostu turystyki w wielu miastach, a także wyższych temperatur, zwykle zachęcających mieszkańców i turystów do dłuższego przebywania na świeżym powietrzu. Jak nie popełnić tego błędu? Oto kilka rad.

POLECAMY

Postaw na menu sezonowe i… mów o nim!

Tworzenie menu sezonowego jest czasochłonne i nierzadko kosztowne, dlatego tak wiele restauracji unika jego wprowadzenia. Trzymając się kurczowo sprawdzonej już formuły, zamykają sobie jednak możliwość dalszego rozwoju i, co ważne, większych zysków. To błąd! Sezonowe menu pokazuje gościom, że kuchnia naprawdę dba o zapewnienie im wyjątkowych doznań kulinarnych, a to z kolei sprawia, że klienci chętniej do restauracji wracają.

Budując sezonowe menu, należy mieć na uwadze specyfikę regionu i pory roku, choć istnieje kilka zasad, które powinny być przestrzegane w każdym przypadku.

Pomysł. Aby stworzyć ciekawe menu sezonowe, potrzeba kreatywności i czasu. Kucharz potrzebuje czasu na przemyślenie sezonowych składników (często na przemyślenie ich od nowa), współpracę z dostawcami i kreatywne myś...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy