Rynek wina w Polsce w ciągu ostatnich dziesięciu lat podwoił swoją wartość. I choć Polacy gustują przeważnie w trunkach z niższej oraz średniej półki cenowej, większa konkurencja na rynku importerów spowodowała, że bardziej dostępne stały się także droższe marki. Głównym kanałem dystrybucji wina gronowego w naszym kraju są dyskonty oraz sklepy detaliczne, które odpowiadają za blisko 90% rynku. Kanał HoReCa to zaledwie 5,2%, ale biorąc pod uwagę ogólną wartość tego rynku, szacowaną na ok. 2 mld zł, oraz ciągle rosnącą konsumpcję, warto lepiej przyjrzeć się temu zagadnieniu. Zgodnie z danymi z 2014 r. Polacy spożywają 114 milionów litrów wina rocznie, co daje nam blisko 4 litry tego trunku na osobę i ilość ta stale rośnie (w 2008 r. wypiliśmy 96 mln litrów wina). Co prawda do światowej czołówki wciąż nam daleko (średnio 30 l/os.), ale zignorowanie tego rosnącego trendu w Polsce może restauratorów drogo kosztować. Podobnie może się stać, jeśli jakość asortymentu, ceny i poziom oferowanych usług będzie dla klientów nieatrakcyjna. Tym, co najczęściej odstrasza gości od zakupienia wina w restauracji, są bowiem zbyt wysoka marża nakładana na wina przez restauratorów oraz p...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 elektronicznych wydań,
- nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
- ... i wiele więcej!