Zarządzanie wizerunkiem restauracji w sieci internetowej - miniporadnik

Restuaracje
Monitoring marki restauracyjnej i jej wizerunku w sieci internetowej to ogromna szansa i wyzwanie dla branży, dzięki któremu jesteśmy w stanie zbudować przewagę konkurencyjną, zyskując cenne informacje i budując pozytywny obraz naszej restauracji w oczach gości. Aby wracali oni do nas jak najczęściej, zapraszamy do spojrzenia na wybrane, zaawansowane funkcjonalności systemów do monitoringu marki.

Monitoring wizerunku marki – co to takiego i jak może być wykorzystywany przez restauratorów?

POLECAMY

Monitoring wizerunku to analiza polegająca na rejestrowaniu publicznych wpisów zawierających określone słowa kluczowe (w szczególności obejmujące naszą markę), a następnie przetwarzaniu i grupowaniu ich w zależności od charakteru sentymentu na pozytywne, negatywne i neutralne. Wykorzystanie narzędzi mających na celu monitoring marki pozwala zarówno na śledzenie pojawiających się publicznie wpisów i wzmianek na temat naszej marki, jak i analizę trendów na rynku restauracyjnym. Dzięki narzędziom do monitoringu jesteśmy w stanie przeanalizować wpisy pojawiające się wokół marek konkurencyjnych, a także umacniać nasz wizerunek, a nawet sprzedawać poprzez media społecznościowe, reagując na coraz częściej pojawiające się zapytania typu: „jaką restaurację polecacie na romantyczny wieczór?”, „jaki lokal wybrać na wesele?” czy „gdzie można dobrze zjeść w Warszawie?”.

Przykładowe funkcje i zastosowanie systemów monitoringu wizerunku marki

  • Opinie internautów na temat Twojej restauracji – dzięki możliwości zdefiniowania dowolnych słów kluczowych charakteryzujących Twoją restauracyjną markę masz możliwość śledzenia kluczowych wypowiedzi na zadany temat.
  • Ochrona wizerunku restauracji w sieci – śledź opinie pojawiające się w sieci w kontekście Twojej restauracyjnej marki i reaguj na negatywne wpisy niezadowolonych konsumentów, aby uniknąć kryzysu marki.
  • Wesprzyj sprzedaż i pozyskaj nowych klientów – klienci aktywnie poszukują polecanych miejsc przez innych internautów – wykorzystajmy ich podróż po zakamarkach sieci i bierzmy czynny udział w dialogu, gdy poszukują, np. „najlepszej restauracji w naszym mieście”.
  • Analizuj pozycję restauracji na tle konkurencji ─ monitoring sieci pozwala również na weryfikację zachowań Twojej konkurencji oraz pozyskanie informacji o zmianach mających miejsce w Twojej branży. Dzięki temu zawsze możesz pozostawać na bieżąco z najnowszymi koncepcjami i trendami!
  • Sprawdź efektywność prowadzonych kampanii marketingowych – monitoring szumu, jaki byliśmy w stanie wygenerować w mediach społecznościowych i w sieci internetowej, stanowi doskonałe narzędzie do mierzenia efektywności prowadzonych przez...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy