Monitoring wizerunku marki – co to takiego i jak może być wykorzystywany przez restauratorów?
POLECAMY
Monitoring wizerunku to analiza polegająca na rejestrowaniu publicznych wpisów zawierających określone słowa kluczowe (w szczególności obejmujące naszą markę), a następnie przetwarzaniu i grupowaniu ich w zależności od charakteru sentymentu na pozytywne, negatywne i neutralne. Wykorzystanie narzędzi mających na celu monitoring marki pozwala zarówno na śledzenie pojawiających się publicznie wpisów i wzmianek na temat naszej marki, jak i analizę trendów na rynku restauracyjnym. Dzięki narzędziom do monitoringu jesteśmy w stanie przeanalizować wpisy pojawiające się wokół marek konkurencyjnych, a także umacniać nasz wizerunek, a nawet sprzedawać poprzez media społecznościowe, reagując na coraz częściej pojawiające się zapytania typu: „jaką restaurację polecacie na romantyczny wieczór?”, „jaki lokal wybrać na wesele?” czy „gdzie można dobrze zjeść w Warszawie?”.
Przykładowe funkcje i zastosowanie systemów monitoringu wizerunku marki
- Opinie internautów na temat Twojej restauracji – dzięki możliwości zdefiniowania dowolnych słów kluczowych charakteryzujących Twoją restauracyjną markę masz możliwość śledzenia kluczowych wypowiedzi na zadany temat.
- Ochrona wizerunku restauracji w sieci – śledź opinie pojawiające się w sieci w kontekście Twojej restauracyjnej marki i reaguj na negatywne wpisy niezadowolonych konsumentów, aby uniknąć kryzysu marki.
- Wesprzyj sprzedaż i pozyskaj nowych klientów – klienci aktywnie poszukują polecanych miejsc przez innych internautów – wykorzystajmy ich podróż po zakamarkach sieci i bierzmy czynny udział w dialogu, gdy poszukują, np. „najlepszej restauracji w naszym mieście”.
- Analizuj pozycję restauracji na tle konkurencji ─ monitoring sieci pozwala również na weryfikację zachowań Twojej konkurencji oraz pozyskanie informacji o zmianach mających miejsce w Twojej branży. Dzięki temu zawsze możesz pozostawać na bieżąco z najnowszymi koncepcjami i trendami!
- Sprawdź efektywność prowadzonych kampanii marketingowych – monitoring szumu, jaki byliśmy w stanie wygenerować w mediach społecznościowych i w sieci internetowej, stanowi doskonałe narzędzie do mierzenia efektywności prowadzonych przez...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 elektronicznych wydań,
- nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
- ... i wiele więcej!