4 skuteczne sposoby na zwiększenie sprzedaży w restauracji

Restuaracje
Osoby, które zjadły zęby na biznesie restauracyjnym, wiedzą, że nie da się osiągać zysków, jeśli nie ma właściwych ludzi na właściwym miejscu. To właśnie pracownicy decydują o tym, czy klienci będą chcieli wracać, rekomendować nas znajomym i polecać w internecie. To oni każdego dnia decydują, czy raz pozyskani klienci wrócą zadowoleni albo nigdy więcej tego nie zrobią i jeszcze zniechęcą innych. Nie wierzysz? Przejrzyj recenzje restauracji na TripAdvisor.com.

Jeśli jesteś w tej komfortowej sytuacji, że otaczają Cię najlepsi - a mimo to nadal sprzedaż pozostawia wiele do życzenia - poznaj 4 sposoby na zwiększenie zysków w restauracji. Każdy z nich to kilka sprawdzonych taktyk, które niektórzy wykorzystują nieświadomie, a inni zupełnie nie brali ich pod uwagę. A szkoda, gdyż ich wdrożenie może zdecydowanie poprawić kondycję finansową każdego lokalu. Także Twojego. Pierwszy sposób to:

POLECAMY

1. Zwiększenie liczby nowych klientów

Nowych klientów zdobędziesz poprzez reklamę i odpowiedni marketing. Proste, prawda? Ale jak prowadzić tego typu działania dla lokalu, który nie ma nieskończonego budżetu reklamowego?

Używaj internetu. Ale z głową!

Obecnie większość stron internetowych lokali to zwykłe wizytówki z mapą dojazdu, menu, a czasem możliwością zamówienia online. I tyle. Jeśli i Twoja tak wygląda - zmień to najszybciej jak to możliwe i pokazuj to, czym się różnisz od innych. Strona internetowa Twojego lokalu musi żyć i angażować gości. Jeśli zatem kupujesz jabłka, które potem staną się podstawą smakowitej szarlotki - zrób im zdjęcie. A następnie kolejne, gdy już są częścią szarlotki. To samo możesz zrobić ze świeżą rybą i daniem z niej przyrządzonym, gdy już znajdzie się na talerzu. Zresztą możesz tak zrobić z każdym dowolnym innym daniem.

Goście lubią metamorfozy „przed i po", a taki sposób komunikacji pokazuje im, że wkładasz w te dania serce i pasję.  Oczywiście, co ważne, potwierdzasz, że są robione ze świeżych produktów.

Kreatywność w tym zakresie potrafi przynieść lepsze efekty niż lokalizacja. W końcu dzisiaj każdy ma internet w kieszeni. Ten pomysł z powodzeniem możesz wykorzystać w wielu kanałach komunikacji ze swoimi gośćmi: na facebookowym fanpage’u, w aplikacjach Twitter czy Periscope, a nawet w wysyłanym cyklicznie newsletterze.

Daj spróbować

Technika znana od lat w handlu, ale zupełnie niewykorzystywana w gastronomii. Co ciekawe, nawet „Kuchenne Rewolucje”, w których sampling (czyli kolokwialnie mówiąc, rozdawanie próbek) jest pozycją obowiązkową, nie dały do myślenia właścicielom biznesów restauracyjnych.

A sposób jest prosty: zamiast rozdawać tysiące ulotek informujących o najlepszym bistro w mieście, których nikt nie czyta, raz na tydzień przejdź się po swojej ulicy z „próbkami” tego, co serwujesz, albo odwiedź miejsce, gdzie Twoi potencjalni klienci są najczęściej (np. place zabaw dla dzieci). I zaproś do odwiedzenia swojej restauracji.

W upalny dzień możesz proponować małe kubeczki swojej lemoniady, a zimą grzańca lub herbatę z imbirem. Osoby, które mogą fizycznie czegoś doświadczyć, zdecydowanie częściej decydują się na zakup. Sampling możesz efektywnie wykorzystać też w kolejnym punkcie, którym jest:

2. Zwiększenie częstotliwość odwiedzin gości

Gdy już masz gości, pracuj nad tym, aby chcieli Cię odwiedzać często. Tak często, jak tylko się da.

Wykorzystaj lokalne gazety i portale

Napisz artykuł (ewentualnie zleć jego pisanie copywriterowi lub dziennikarzowi) na temat jakiegoś dania. Przykładowo - w ciekawy sposób opisz jego historię (w przypadku pizzy, pierogów, steka t-bone) albo wpływ na zdrowie (brokuły, kawa, przyprawy, owoce morza). Niech ma formę poradnikową, taką jak zwykle czyta się w kolorowych magazynach. Następnie wyślij go mailem do redakcji gazet i portali, poczynając od tego medium, które ma największy zasięg w Twojej okolicy. Dołącz notkę, że chcesz przekazać im ten tekst do publikacji na wyłączność. Któreś z mediów z pewnością opublikuje ten tekst i zyskasz darmową reklamę (w podpisie będzie pojawiać się nazwa Twojej restauracji). Czy to działa? Tak, gdyż lokalne media są zainteresowane darmowymi, unikalnymi i wartościowymi treściami, a wbrew pozorom wiele osób czyta lokalne gazety i odwiedza portale o życiu regionu. W ten sposób możesz zainicjować cykl, który będzie ukazywał się regularnie, a to podniesie Twoją restaurację do roli eksperta w dziedzinie jedzenia poza domem i rozsławi Twój lokal.

Wykorzystaj godziny szczytu

Tak zwane happy hours to dobry sposób na przesunięcie ruchu w Twojej restauracji z godzin szczytu na inny czas. Znacząca promocja cenowa w określonych godzinach (albo w konkretny dzień) stanowi doskonałe rozwiązanie...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy