Praca personelu służby pięter jest bardzo wymagająca i odpowiedzialna. To od poziomu usług housekeepingu zależy przecież cały skrzętnie budowany image obiektu noclegowego. Najdrobniejsze nawet niedopatrzenie może wpłynąć na ocenę i postrzeganie hotelu. W sprawnie funkcjonującym hotelu wszystkie prace porządkowe powinny być więc odpowiednio skoordynowane, a ich częstotliwość określona w harmonogramie prac. Nad przestrzeganiem procedur czystości czuwa zwykle inspektor lub koordynator obsługi pięter.
POLECAMY
- Procedury to jedno, równie ważna jest też sama znajomość produktów. Używanie środków czystości niezgodnie z przeznaczeniem i w niewłaściwych proporcjach to najczęstsze efekty braku profesjonalnych szkoleń. W Ecolab oprócz produktów dostarczamy technologiczne know-how i programy szkoleniowe, które pozwalają skutecznie zoptymalizować koszty operacyjne, co przekłada się na wymierne oszczędności – tłumaczy Aneta Krupa, Marketing Manager Facility Care, Hospitality w Ecolab Polska.
Systemy organizacji czystości
Nowoczesne hotele wyposażone są w system elektronicznego dysponowania pokojami i centralną dyspozytornię rozdzielającą i kontrolującą pracę housekeepingu. Organizacja utrzymania czystości w takich obiektach najczęściej odbywa się w systemie dyspozycyjnym, zwanym też grafikowym. W pozostałych hotelach często wybierany jest system mieszany, będący połączeniem rewirowego i brygadowego. Niezależnie od tego, jak zorganizowany jest system utrzymania czystości w danym hotelu, praca personelu sprzątającego jest dużo bardziej wymagająca i skomplikowana niż to się może wydawać osobie patrzącej z zewnątrz. Niezwykle ważne jest więc zapewnienie pracownikom działu housekeepingu narzędzi ułatwiających wykonywanie codziennych obowiązków oraz profesjonalnych i bezpiecznych w użyciu środków czystości.
- Pracownicy służby pięter bardzo często korzystają z naszej flagowej linii dla hoteli Oasis Pro. W jej skład wchodzą wysokowydajne środki czystości do wszystkich obszarów i rodzajów powierzchni. Produkty posiadają intuicyjne kodowanie barwne oraz łatwy do zrozumienia system ikon użytkowych. Ponadto dzięki innowacyjnej metodzie dozowania pracownicy nie mają kontaktu z koncentratami, co podnosi bezpieczeństwo pracy – dodaje Aneta Krupa z Ecolab.
Hotel to skomplikowana maszyna, w której wszystko powinno chodzić jak w szwajcarskim zegarku. Jeśli nie chcemy, aby się zacięła, stawiajmy na profesjonalnych i sprawdzonych dostawców środków czystości i akcesoriów czyszczących. Przede wszystkim stawiajmy jednak na ludzi i doceniajmy ich pracę niezależnie od tego, na jakim stanowisku i w jakim dziale pracują.