EuroGastro i WorldHotel wyznacznikiem jakości branży HoReCa

Aktualności
Zakończyły się 21. Międzynarodowe Targi Gastronomiczne EuroGastro 2017 oraz 10. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel 2017. Ofertę zaprezentowało 273 wystawców z 15 krajów, a Centrum Targowo-Kongresowe w dniach 5-7 kwietnia odwiedziło 19 457 osób.

Przedstawiciele branży gastronomicznej i hotelarskiej zapoznali się z najnowszymi trendami rynkowymi oraz wzięli udział w interesujących szkoleniach. Dodatkową atrakcję stanowiły konkursy kulinarne organizowane przez znanych i cenionych szefów kuchni.

POLECAMY

Targi dla branży HoReCa

Wyjątkowa oferta wystawców przyciągnęła wielu odwiedzających. – To są targi branżowe, nie ma tu przypadkowych osób. Przychodzą do nas przedstawiciele restauracji, hoteli oraz lokali gastronomicznych – mówiła Ruth Piekarska-Stefanini, projekt menedżer spółki Arexpol Products Poland, dystrybutora najwyżej jakości oliwy i szynki Jamón Ibérico z Hiszpanii. – Świadomość Polaków w zakresie żywienia wzrasta, a dodatkowo nasze społeczeństwo lubi nowości – dodała wskazując na ekologiczną oliwę z drobinkami 23-karatowego złota.

Dopracowane w każdym szczególe stoiska odzwierciedlały wysoką jakość oferowanych produktów oraz troskę o klienta. – Na targach chcemy zaprezentować się i zaznaczyć obecność na rynku gastronomicznym. Zależy nam, aby pokazać się restauratorom i dostarczyć im inspiracji, dlatego przedstawiamy gotowe rozwiązania, które mogą podsunąć pomysły, jak najlepiej wykorzystać nasze produkty – powiedział Cezary Furmanowicz, dyrektor działu marketingu firmy Selgros, która poprzez smaczne degustacje promowała nową markę produktów Premium Transgourmet, a wśród nich m.in. olej balsamiczny czy fermentowany pieprz.

W gronie wystawców znalazło się 40 zagranicznych firm, które dostrzegły potencjał polskiego rynku gastronomicznego. – Jesteśmy włoskim producentem wysokiej jakości wyposażenia kuchennego oraz innowacyjnych pieców konwekcyjno-parowych. Po raz pierwszy przyjechaliśmy na EuroGastro, aby znaleźć pośredników i przedstawić klientom naszą markę. Posiadamy idealne rozwiązania dla polskiego rynku HoReCa, który ceni produkty najwyższej jakości – mówiła Martina Giacomini, przedstawiciel handlowy firmy Tecnoinox. Na stoisku firmy szef kuchni Luciano Fraschetti serwował włoskie specjały prosto z pieca.

Równolegle z Targami EuroGastro odbyły się Targi WorldHotel, co świetnie uzupełniało ofertę dla branży HoReCa. Krystyna Blatsios z firmy Greno oferującej najwyższej jakości tekstylia hotelowe potwierdziła, że to bardzo udane połączenie. – Wystawialiśmy się wcześniej na WorldHotel, zauważyliśmy, że połączenie ich z EuroGastro wpłynęło korzystnie na liczbę odwiedzających nas klientów i mamy nadzieję, że przełoży się to na realizacje. Odwiedzają nas przede wszystkim przedstawiciele hoteli oraz osoby pracujące w gastronomii – potwierdziła.

Z kolei Alfred Hauptmann, dyrektor zarządzający spółki MEIKO Clean Solutions, znanej z profesjonalnej technologii zmywania, mycia i dezynfekcji, podkreślił rangę wydarzenia. – Byłem już na blisko 100 imprezach targowych i mogę śmiało powiedzieć, że EuroGastro to dobry poziom europejski. To największe krajowe targi, na których obecni są najważniejsi gracze, a całość odzwierciedla polski rynek HoReCa – mówił.

Wyjątkowa oferta wystawców

Powierzchnia wystawiennicza podzielona została na cztery sektory, a kompleksowa oferta wystawców była imponująca. W części poświęconej wyposażeniu zaplecza kuchennego przedstawiciele handlowi z uśmiechem prezentowali nowości. – To jedyna patelnia indukcyjna na świecie z możliwością ustawienia temperatury z precyzją do 1ºC. O utrzymanie temperatury podczas gotowania czy smażenia dba dwanaście czujników innowacyjnego systemu RTCSmp rozmieszczonych na całej powierzchni. Dzięki temu potrawa powstaje w bardzo krótkim czasie i nie traci wartości odżywczych. Dodatkową zaletą jest znikoma ilość ciepła wydostająca się na kuchnię, a także ogromna energooszczędność podczas procesu przygotowywania dań mówił podczas pokazu przygotowania Strogonowa Tomasz Krake, szef korporacyjny Polski, Litwy, Łotwy i Estonii firmy Welbilt, producenta wysokiej jakości urządzeń kuchennych.

Atrakcję w postaci specjalnej konstrukcji Innovation Box przygotował również specjalista od przemysłowych systemów zmywania, czyli firma Winterhalter Gastronom Polska. Podczas prezentacji przypominającej seans w kinie, odwiedzający zapoznawali się z ofertą Pay per Wash polegającą na rozliczaniu faktycznego zużycia sprzętu oraz aplikacją Connected Wash. – Dzięki tej ostatniej osoby w kuchni czy menedżer restauracji mają możliwość podglądu wszystkich etapów pracy zmywarki. Można mieć też pełną kontrolę bezpieczeństwa i optymalizacji procesów zmywania. Rozwiązanie wdrożyliśmy jako pierwsi. Jest to innowacja, która już przechodzi w standard – opowiadał Marcin Wajda, dyrektor ds. marketingu i PR firmy.

Wystawcy podążając za nowymi trendami wyszli naprzeciw oczekiwaniom biznesu foodtruckowego, którego popularność wciąż rośnie. Firma RATIONAL zaprezentowała na targach innowacyjny sprzęt SelfCookingCenter® XS. To jest nasze najmniejsze urządzenie konwekcyjno-parowe, które idealnie wpasowuje się do każdej kuchni i foodtrucka. Nie zabiera powierzchni blatu roboczego i zastępuje kilka urządzeń, które normalnie nie zmieściłyby się w jego przestrzeni. Inteligentne procesy SelfCookingCenter® XS umożliwiają gotowanie, grillowanie czy zapiekanie, co pozwala przygotować zarówno rybę, sznycel, pizzę, jak i różnego rodzaju desery – mówił Daniel Sielicki, National Corporate Chef RATIONAL.

W drugim sektorze odwiedzający zapoznawali się z wyposażeniem sal restauracyjnych, barów oraz obiektów hotelowych. Tutaj zainteresowanie budziła stworzona specjalnie z myślą o targach maszyna do drinków, urządzenia do produkcji lodów i deserów czy designerskie ekspresy do kawy. Uwagę przykuwały  reprezentacyjne mini browary, równie elegancko wyglądała porcelana, zjawiskowe kryształowe żyrandole czy bielizna stołowa. – Prezentujemy nowe kolekcje na rok 2017, w tym m.in. wzory komunijne i wielkanocne. Tradycją w polskiej gastronomii jest używanie w większości serwetek jednobarwnych, jednak staramy się przekonywać klientów do nakrywania stołów wzorzystymi kolekcjami. Pokazujemy jak niewielkim kosztem można dopasować wystrój restauracji stosownie do okazji lub pory roku – mówiła Julita Lewandowska, menedżer ds. sprzedaży spółki Duni Sales Poland, dostarczającej jednorazowe nakrycia stołu oraz opakowania do gastronomii.

Targowi goście chętnie przysiadali też w pokoju hotelowym zaaranżowanym przez firmę Andropol. Wśród nowości firmy, która może pochwalić się 110-letnią tradycją, znalazły się ręczniki barwione kadziowo. – To metoda, która pozwala na bezpieczne pranie w temperaturze 90ºC bez utraty koloru. Produkt powstał w wyniku zapotrzebowania zgłoszonego przez hotele posiadające spa – mówiła Katarzyna Bogdańska z działu promocji i reklamy. Dodała także, że EuroGastro to priorytetowe wydarzenie targowe dla firmy w ciągu roku, stąd pozyskiwanych jest wiele nowych kontaktów, a potem zamówień.

   
Kolejny sektor tworzyły żywność i napoje, cukiernictwo i lodziarstwo wykracz...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy