GOŚĆ, KTÓRY PRZESTAJE BYĆ GOŚCIEM

Restuaracje
Przeglądając program konferencji Rentowna Restauracja zaciekawiła mnie idea tego spotkania. Kilka elementów tej konferencji przyda się rzeczywiście prowadzącym gastronomię, by ominąć pole minowe, jakie można napotkać każdego dnia. Jeden z segmentów bardzo mocno mnie zainteresował - "Zarządzanie opiniami w restauracji". A powodem jest to, że prowadząc profile facebookowe dla gastronomii borykam się z tym problemem codziennie. Chociaż nie tylko dlatego...

POLECAMY

Mój przyjaciel Artur Michna, certyfikowany krytyk kulinarny, autor bloga KrytykKulinarny.pl, dziennikarz JemRadio, napisał felieton pod mocnym tytułem "Cham to nie gość. To cham". Pisząc w nim: "Zagadnienia chama w restauracji dotąd nie poruszano, bo to zjawisko nowe. Co więcej, stanowczo nadinterpretowane prawa gościa restauracji zmuszają restauratorów do zaciskania zębów i przymykania oczu na sytuacje, z którymi jeszcze niedawno radzono sobie zupełnie bez problemu. (…) Moja odpowiedź od lat pozostaje niezmienna, jasna i stanowcza – czyli dokładnie taka, jaka na niewłaściwe zachowania gości powinna być reakcja osób odpowiedzialnych za restaurację. W skrócie rzecz jest prosta – fizyczny przejaw złego zachowania należy od razu namierzyć, najpierw spróbować rozwiązać go polubownie, a jeśli próba okaże się płonna, bezzwłocznie acz dyskretnie usunąć zarzewie, choćby miało się to skończyć małym skandalem na sali. Awanturnik w restauracji jest bowiem jak bigos, który smaczny – najpierw wywołuje wzdęcie, potem bulgot, a w końcu eksploduje fetorem".

Chamstwo ma kilka wymiarów od fizycznego z rzucaniem golonką w kelnera, wywrzaskiwaniem ja was urządzę i opiszę, po pisanie w mediach społecznościowych dub smalonych. Jestem z tego pokolenia, które jak chciało kogoś obsmarować to można było jedynie wysłać list do redakcji, a ta co na...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy