Hotele wciąż mają problem z czystością? To wpływa na opinię w sieci

Aktualności
Czystość w hotelu jest ważna dla ponad 70 proc. gości – podaje serwis Hotel Business. To ona decyduje o tym, jak oceniamy hotel w sieci oraz czy do niego wrócimy w przyszłości. Tymczasem z czystością w hotelowych pokojach wciąż bywa różnie. Poznaj kilka miejsc, gdzie czai się największy brud i które mogą wpłynąć na opinię o hotelu w sieci.

Detal obniża ocenę

POLECAMY

Chociaż serwisy sprzątające w hotelach dwoją się i troją, żeby posprzątać po gościach, nie zawsze są to tak gruntowne porządki, jakich można by oczekiwać. Według Health and Company Hospitality Advisors ekipa sprzątająca powinna mieć średnio 43 minuty na sprzątnięcie pokoju po gościu. Niestety, tyle czasu to luksus. Częściej jest to mniej niż 20 minut. Efekt?

- Pokoje są czyste, ale bywają niedoczyszczone. Oznacza to, że gość zastaje umytą łazienkę, wymienioną pościel i odkurzony dywan, ale już zakurzone zasłony, lampy i telewizor, niedrożne odpływy, kamień na armaturze i w toalecie, smugi na lustrach i kabinach prysznicowych, plamy na tapicerce oraz niezdezynfekowane sanitariaty. To detale, ale rzutują one na całokształt odczucia czystości w hotelu – wylicza  Wojciech Tomaszczyk, ekspert marki Clinex, zaopatrującej hotele w środki czystości.

Co więcej, ukryty brud może być także groźny dla zdrowia. Według badań American Society of Microbiology aż na 81 proc. powierzchni pokojów hotelowych można znaleźć bakterie kałowe. Najwięcej na elementach, na które najrzadziej zwracamy uwagę. Mikroby czają się m.in. na włącznikach światła, na hotelowym telefonie i klamkach. – Jeśli jakiś element w pokoju jest dotykany przez wiele osób, do tego położony jest on w sąsiedztwie toalety, to możemy być pewni, że znajdziemy na nim bakterie chorobotwórcze. Takie elementy, jak wyłączniki czy klamki rzadko są czyszczone przez serwis. Panuje przekonanie, że po prostu są czyste – mówi ekspert Clinex.

Niestety takich omijanych punktów  rzutujących na opinię w pokoju hotelowym są dziesiątki. Gdzie może zajrzeć gość?

Zacznij od łazienki

Łazienka to oczywisty, ale i najlepszy barometr czystości w pokoju hotelowym. Ta, zwykle z pozoru, wydaje się czysta, zwłaszcza jeśli pachnie chlorem lub cytrusami. Nic bardziej mylnego. Podobnie, jak przekonanie, że najbrudniejszym miejscem jest deska w WC. Według badań American Journal of Infection Control, aż 80% bakterii znajduje na podłodze wokół toalety, a aż 40% na ścianie za nią. Blisko 22% bakterii żeruje na spłuczce, a 17% na wieszaku do papieru toaletowego.

- Czystość pokoju poznaje się po zakamarkach. Wystarczy, że gość uwarzenie przyjrzy się, jak wygląda przestrzeń za toaletą lub spód deski WC. O problemie z czystością świadczyć może kamień wodny, osady wapienne lub rdza np. na armaturze. Sygnałem ostrzegawczym są smugi na powierzchniach szklanych np. lustrach i kabinie prysznicowej. Ich obecność świadczyć może o tym, że je źle wymyto lub użyto niewłaściwych preparatów.  Niepokojące dla gości na pewno będą włosy w wannie lub brodziku oraz zacieki po mydle np. na kontuarze z umywalką lub ścianie – mówi Wojciech Tomaszczyk.

Po czym zatem gość pozna czystą łazienkę?  – Taka łazienka jest przede wszystkim zdezynfekowana. Użyto w niej zarówno płynów odkażających, jak również usuwających kamień. W takiej łazience wyraźnie doczyszczone są lustra, armatura, zasłonki prysznicowe, wanny i brodziki, wnętrza szafek. Drożne są także odpływy, bo do usuwania włosów i szlamu użyto specjalnych żeli. Czysta łazienka pachnie świeżością, bo przed wizytą gościa użyto neutralizatora zapachów i odświeżacza powietrza rozpylonego m.in. za muszlą WC – mówi.

Hotelarzu, uważaj na pilota do TV

Ale nie tylko łazienka to barometr czystości. Klient może zwrócić uwagę także na elementy wyposażenia wykonane z plastiku, zwłaszcza na pilot do telewizora. Ten przez wielu badaczy uważany jest za prawdziwe siedlisko bakter...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy