Ruslan Husry, Chief Executive Officer i jedyny właściciel HRG, mówi: „Dysponujemy ogromnym kapitałem wiedzy o hotelach i portfelem, który będzie harmonijnie rozwijał się w nową, silną firmę. Wierzę, że kluczem do sukcesu są innowacyjna cyfryzacja i globalna dystrybucja, rozszerzenie obszarów biznesowych, jak również przekonujące pozycjonowanie marki. Marka Vienna House cieszy się nieposzlakowaną reputacją w wielu europejskich destynacjach, a nasza rozbudowana i bliska współpraca z Wyndham zapewni siłę, skalę i doświadczenie potrzebne do szybszego rozwoju marki i sprawi, że jeszcze więcej gości doświadczy w pełni tego, co ma do zaoferowania Vienna House.”
POLECAMY
Dzięki fuzji z Vienna House, HRG będzie mogła poszczycić się całkowitą liczbą 145 hoteli posiadanych na własność, w dzierżawie i zarządzaniu oraz 20 podpisanymi projektami.
Geoff Ballotti, Prezes i Chief Executive Officer Wyndham Hotels & Resorts, wyjaśnia swoją decyzję o zakupie marki indywidualnej: „Zorientowana na gości kultura Vienna House, wysoka rozpoznawalność marki i ambitne plany jej rozwoju pokrywają się z naszymi celami dystrybucyjnymi. To idealne połączenie, które pozwoli nam nadal wzrastać na arenie międzynarodowej oraz wzmocnić naszą pozycję i zaangażowanie w regionie.” Amerykańska firma Wyndham uważana jest za największą na świecie firmę franczyzową z branży hotelarskiej, posiadającą około 9000 hoteli w ponad 95 krajach. „Na przestrzeni ostatnich lat Vienna House ugruntowała swoją markę wśród podróżnych w wielu krajach Europy.” - stwierdził Dimitris Manikis, Prezes Wyndham Hotels & Resorts na Europę, Bliski Wschód, Eurazję i Afrykę (EMEA). „Przejęcie marki Vienna House oraz rozszerzona współpraca z naszym zaufanym partnerem, HR
Group, stanowią istotny krok w stronę dalszego zwiększenia naszej obecności na rynku. Dzięki transakcji zyskujemy skalę i możliwości oraz wsparcie dla naszych ambicji rozwojowych w kluczowych miejscach w całym regionie EMEA.”
Wyndham będzie rozwijał markę Vienna House, przy wykorzystaniu swoich szerokich możliwości dystrybucyjnych, marketingu i doświadczenia franczyzowego przy zaangażowaniu zespołu z Wiednia. Vienna House stanie się Vienna House by Wyndham. Ponadto Wiedeń przejmie zarządzanie nad 23 hotelami z przejętej niedawno przez HRG grupy hotelowej Amedia. Portfolio hoteli Vienna House by Wyndham liczy obecnie 42 obiekty.
W 2020 roku austriacko-tajska spółka-matka Vienna House Capital i U City PCL postanowiły sprzedać 100 proc. swoich udziałów oraz skoncentrować się na usługach inwestycyjnych i finansowych.
Rupert Simoner, Chief Executive Officer w Vienna House Capital: „Bardzo się cieszę, że mam tak wspaniałych partnerów w osobach Ruslana i Wyndhama. Również pod kątem dalszej współpracy. HRG ma teraz ogromną szansę stworzyć JEDNĄ nową, globalną firmę zaczynając od tzw. „czystej kartki”.”
Plany rozwojowe firmy wykraczają również poza Europę. W ramach dalszego rozwoju planowane jest przejęcie 50 proc. udziałów U City PCL w Absolute Hotel Services (AHS) z siedzibą w Bangkoku. Do spółki należą hotele marek Eastin Hotels & Residences oraz U Resorts. Dzięki temu, do portfolio nowej spółki dołączą 32 istniejące hotele oraz kluby golfowe, a także 35 projektów w Tajlandii, Wietnamie, Indiach, Hongkongu i Turcji. Przewiduje się, że nastąpi to jeszcze w 2022 r.
Strony ustaliły, że wartość transakcji pozostanie tajemnicą. Wszyscy pracownicy Vienna House zostaną przejęci.
Obie strony pragną podziękować GSK Stockmann Munich za doskonałe wsparcie i realizację procesu ze strony Vienna House Capital oraz przedstawicielom międzynarodowej kancelarii prawnej Hogan Lovells Frankfurt ze strony HRG.
Fot: ©HR Group; od lewej do prawej, Rupert Simoner, CEO Vienna House Capital, Ruslan Husry, CEO HR Group i Björn Weidner, CLO HR Group po podpisaniu umowy.