Millenialsi, czyli pokolenie Y według Dale Carnegie Training i RSU Research to osoby urodzone w latach 1980–1996, wychowane w czasach dobrobytu, rozwoju telewizji satelitarnej, komórek, szybszych komputerów. W Polsce stanowią już ok. 30% społeczeństwa. Z kolei do pokolenia Z (nazywanego czasami C, iGen albo XD) według Kelley School of Bussines należą osoby urodzone w latach 1997–2010, w epoce internetu i iPhone’a. Ta generacja to aktualnie 25% Polaków.
POLECAMY
Co łączy te dwie generacje?
Różnią się one od siebie, a także wewnątrz tych grup istnieje zróżnicowanie. Jednak możemy znaleźć kilka wspólnych mianowników: zarówno millenialsi, jak i pokolenie Z
mają wysokie wymagania, liczą się dla nich autentyczność, jakość produktów i usług. Bardziej cenią doświadczenie niż posiadanie dóbr. Angażują się społecznie, wybierają marki pod względem dopasowania do ich osobowości. Równolegle funkcjonują offline i online, zacierając granice między tymi światami. Żyją szybko i pod dużą presją, nieustannie odczuwając FOBO (Fear of Being Offline) i OMO (Fear of Missing Out). Stanowią duże wyzwanie dla marketingowców – są odporni na tradycyjne formy reklamy.
Co jest w nich specyficznego?
Dobrze wykształcony, chcący się rozwijać, ciągle poszerzać swoją wiedzę oraz dalej edukować – to cechy określające millenialsa. Pokolenie Y ma też duże poczucie własnej wartości, świadomość swoich umiejętności i nie lubi krytyki. Osoby z tej generacji aktywnie korzystają z nowych technologii, jednak przedkładają komputer nad mobile, tradycyjna telewizja natomiast ma dla nich coraz mniejsze znaczenie.
Pokolenie Z ma dużą potrzebę budowania relacji społecznych, głównie w świecie wirtualnym. Lubi podróżować. Social media, blogi, vlogi to dla tej generacji główne źródła informacji. Osoby te chętnie też dzielą się swoją wiedzą w mediach społecznościowych. Nie przestają być online, preferują komunikaty w postaci obrazu i wideo. Stawiają na korzystanie ze smartfonów, czasem nawet nie mają komputera.
Pokolenia Y i Z uwielbiają bywać
Millenialsi aktualnie stanowią poważną siłę nabywczą, generacja Z również funkcjonuje na rynku pracy, często zaczyna swoją karierę zawodową już na wczesnych latach studiów. Osoby z pokolenia Z zarabiają pieniądze, które chcą wydawać – na przyjemności i przede wszystkim na doświadczenia. Z chęcią spotykają się z przyjaciółmi „na mieście...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 elektronicznych wydań,
- nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
- ... i wiele więcej!