Orbis raportuje dalszy wzrost i dobre wyniki w 2014

Aktualności
W 2014 roku nastąpił dynamiczny rozwój sieci hoteli Orbis - przychody wyższe o 3,1% w ujęciu like-for-like*, wyniosły 703,8 mln zł.

Zakończyliśmy 2014 rok silnie, w każdym segmencie naszej działalności odnotowując wzrost oraz towarzyszącą mu poprawę wskaźników operacyjnych i finansowych. Wykorzystaliśmy sprzyjające warunki ekonomiczne wynikające z globalnego ożywienia, nasze działania koncentrowały się na powiększaniu sieci hotelowej. Rok upłynął nam na dalszym rozwoju w drodze umów franczyzowych i o zarządzanie, ale także na intensywnych działaniach zmierzających do realizacji transakcji z Accorem - naszym strategicznym partnerem i udziałowcem. To był milowy krok w przód i początek nowej epoki w historii Orbisu – powiedział Gilles Clavie, Prezes Zarządu Orbis SA, CEO

POLECAMY

Wyniki finansowe

Uwzględniając wszystkie okoliczności, rok 2014 okazał się dobrym okresem dla polskiej gospodarki. Zgodnie z większością prognoz, wzrost wskaźnika PKB w Polsce wyniósł powyżej 3% pomimo pewnych ograniczających czynników ekonomicznych, takich jak spadek cen powodujący deflację lub rosnące napięcie geopolityczne w regionie.

Rok ten był również bardzo dobrym rokiem dla Orbisu. Łączne przychody wyniosły 707,8 mln zł wg danych raportowanych w porównaniu do 682,6 mln zł w roku 2013. Wskaźnik EBITDA operacyjna (z wyłączeniem wpływu zdarzeń jednorazowych) wyniósł 207,8 mln zł i przewyższył prognozowany przez nas poziom (204 mln zł). W roku 2014 Spółka zanotowała znaczący wzrost zysku netto o +34,7% w porównaniu z rokiem 2013 (89,2 mln zł w porównaniu do 66,2 mln zł).

Wyniki operacyjne

Dobre wyniki operacyjne potwierdza wzrost wskaźnika RevPAR o +3,6% w ujęciu porównywalnym „like-for-like” do poziomu 127,1 zł. Dodatni wynik operacyjny został wypracowany głównie dzięki wzrostowi wskaźnika frekwencji o +3,1 p.p. (61,5% w Grupie) i pomimo spadku średniej ceny za pokój (ARR) o -1,7% (206,4 zł w Grupie), obie wartości w ujęciu like-for-like. Rosnący  wskaźnik frekwencji w Grupie Orbis potwierdza tendencje wzrostowe w zakresie popytu na usługi hotelowe zarówno wśród klientów podróżujących w celach biznesowych, jak i wypocz...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy