„A po co to mydło jest takie małe?” pytam mamę krótko po wejściu do hotelowej łazienki, trzymając w ręku małe, fikuśnie zapakowane hotelowe mydełko. To było w roku 1985 i wówczas nie było możliwości kupna takich wyszukanych kosmetyków w drogeriach. Te małe, eleganckie opakowania cieszyły oko dzieci i dorosłych. Miniaturowe kosmetyki hotelowe były synonimem luksusu. Każdy szanujący się hotel w standardzie *** oraz więcej zachwycał takimi cudeńkami. Ten trend utrzymywał się długie lata. Później pojawiły się w hotelowych łazienkach oryginalne, montowane do ściany dyspensery bez możliwości uzupełnienia, co miało dać gościom poczucie jakości kosmetyku znajdującego się w tubie, a jednocześnie hotelowi obniżenie kosztów. Dziś spotykamy różne rozwiązania.
POLECAMY
Przygotowując się do napisania tego materiału, natrafiłam na branżowy artykuł, w którym postawiono tezę, że w wyborze kosmetyków do hotelowych łazienek najważniejsze są dwa czynniki: cena i wygląd opakowania. Konkurencja na rynku kosmetycznym wciąż rośnie, świadomość klienta jest dziś ogromna. Sprawia to, że moim zdaniem w wyborze kosmetyków hotelowych powinniśmy wziąć pod uwagę co najmniej 4 aspekty: cenę, wygląd opakowania, jakość produktu oraz ilość kosmetyków w linii kosmetycznej.
Choć w branży spożywczej ta zasada ostatnio nie zawsze obowiązuje, co obserwujemy w marketach, gdzie 2 słoiczki tego samego produktu po 200 ml kosztują mniej niż jeden duży 400 ml, to jednak logika skłania do myślenia, że większe opakowania to bardziej ekonomiczne rozwiązanie. Tak też jest w przypadku kosmetyków do hotelowych łazienek. Taniej jest udostępnić gościom żel pod prysznic w 200-mililitrowym opakowaniu w eleganckim dozowniku niż miniaturowe żele w opakowaniach o pojemności ok. 25 ml. Zapewnienie miniatur na każdą dobę pobytu w hotelu spowoduje porównywalne, a może nawet mniejsze zużycie samego żelu, jednak koszt zakupu całego produktu będzie dużo wyższy. Wynika to z faktu, że to koszt opakowania jest dużo droższy od samej zawartości.
Najlepsze hotele konkurują m.in. tym, jak szeroką gamę produktów udostępniają. W wersji podstawowej w łazience hotelowej goście znajdą mydełko w kostce oraz żel pod prysznic z szamponem 2 w 1. W wersji powiększonej gość otrzyma również balsam do ciała. Pakiet możemy poszerzyć jeszcze o rozdzielenie żelu i szamponu, a nawet o dodanie odżywki do włosów.
Fakt, że cena opakowania jest kluczowym kosztem produktu, wskazuje na to, że pomiędzy samymi opako...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 elektronicznych wydań,
- nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
- ... i wiele więcej!