Przegląd profesjonalnych kosmetyków do obiektów hotelowych

Raport specjalny

Co chętniej stosują hotelarze? Jaką jakość kosmetyków dziś zapewniają? Czy w czasach, gdy tak ważne jest dbanie o utrzymanie czystości środowiska i ograniczenie ilości odpadów plastikowych, nadal miniaturowe kosmetyki są cenniejsze od tych w zbiorczych opakowaniach? Czy w hotelowej łazience możemy spodziewać się żelu pod prysznic mającego certyfikat kosmetyku ekologicznego? Na te pytania szukała odpowiedzi redakcja „Biznes Hotelu”.

„A po co to mydło jest takie małe?” pytam mamę krótko po wejściu do hotelowej łazienki, trzymając w ręku małe, fikuśnie zapakowane hotelowe mydełko. To było w roku 1985 i wówczas nie było możliwości kupna takich wyszukanych kosmetyków w drogeriach. Te małe, eleganckie opakowania cieszyły oko dzieci i dorosłych. Miniaturowe kosmetyki hotelowe były synonimem luksusu. Każdy szanujący się hotel w standardzie *** oraz więcej zachwycał takimi cudeńkami. Ten trend utrzymywał się długie lata. Później pojawiły się w hotelowych łazienkach oryginalne, montowane do ściany dyspensery bez możliwości uzupełnienia, co miało dać gościom poczucie jakości kosmetyku znajdującego się w tubie, a jednocześnie hotelowi obniżenie kosztów. Dziś spotykamy różne rozwiązania. 

POLECAMY

Przygotowując się do napisania tego materiału, natrafiłam na branżowy artykuł, w którym postawiono tezę, że w wyborze kosmetyków do hotelowych łazienek najważniejsze są dwa czynniki: cena i wygląd opakowania. Konkurencja na rynku kosmetycznym wciąż rośnie, świadomość klienta jest dziś ogromna. Sprawia to, że moim zdaniem w wyborze kosmetyków hotelowych powinniśmy wziąć pod uwagę co najmniej 4 aspekty: cenę, wygląd opakowania, jakość produktu oraz ilość kosmetyków w linii kosmetycznej.

Choć w branży spożywczej ta zasada ostatnio nie zawsze obowiązuje, co obserwujemy w marketach, gdzie 2 słoiczki tego samego produktu po 200 ml kosztują mniej niż jeden duży 400 ml, to jednak logika skłania do myślenia, że większe opakowania to bardziej ekonomiczne rozwiązanie. Tak też jest w przypadku kosmetyków do hotelowych łazienek. Taniej jest udostępnić gościom żel pod prysznic w 200-mililitrowym opakowaniu w eleganckim dozowniku niż miniaturowe żele w opakowaniach o pojemności ok. 25 ml. Zapewnienie miniatur na każdą dobę pobytu w hotelu spowoduje porównywalne, a może nawet mniejsze zużycie samego żelu, jednak koszt zakupu całego produktu będzie dużo wyższy. Wynika to z faktu, że to koszt opakowania jest dużo droższy od samej zawartości.

Najlepsze hotele konkurują m.in. tym, jak szeroką gamę produktów udostępniają. W wersji podstawowej w łazience hotelowej goście znajdą mydełko w kostce oraz żel pod prysznic z szamponem 2 w 1. W wersji powiększonej gość otrzyma również balsam do ciała. Pakiet możemy poszerzyć jeszcze o rozdzielenie żelu i szamponu, a nawet o dodanie odżywki do włosów.

 

Fakt, że cena opakowania jest kluczowym kosztem produktu, wskazuje na to, że pomiędzy samymi opako...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy