Renesans branży turystycznej. Rok 2021 według IdoBooking

Aktualności

Setki nowych klientów, kilka tysięcy miejsc noclegowych, ponad 290 tys. zrealizowanych transakcji – taki był zeszły rok według IdoBooking. - Dane pokazują, że w 2021 branża turystyczna w Polsce uległa transformacji – mówi Wojciech Dąbrowski, p.o. head of IdoBooking.

POLECAMY

Rok 2021 był czasem odwilży po pandemicznych lockdownach. Odczuła to przede wszystkim branża turystyczna. Najemcy musieli nie tylko przystosować się do nowej normalności, ale też nadrobić straty z 2020 roku. Co w tym czasie zmieniło się w branży najmu krótkoterminowego?

Jak pokazują dane IdoBooking (internetowego systemu rezerwacji i channel managera dla właścicieli apartamentów, ośrodków wypoczynkowych, hoteli czy też domków letniskowych) wynajmujący musieli przede wszystkim zmierzyć się ze zmianami w turystycznych trendach. Jednym z nich była reorientacja preferencji turystów, co do miejsc wypoczynku. W 2021 roku konsumenci znacznie chętniej spędzali urlop w Polsce, niż w zagranicznych kurortach. Pokazuje to chociażby wzrost liczby transakcji w systemie IdoBooking. W 2021 roku było ich ponad 290 tys.

Zobacz również:Jaka będzie turystyka w Polsce? Trendy na 2022 rok

- To o prawie 40 proc. więcej niż w analogicznym okresie w roku 2020 – wyjaśnia Wojciech Dąbrowski.

Poprawiła się również sytuacja finansowa przedsiębiorców, którzy zajmują się najmem krótkoterminowym. Wartość rezerwacji, które zostały zrealizowane przez IdoBooking w 2021 roku przekroczyła 235 mln zł. To o 76 proc. więcej niż w 2020 roku.

- Częściowe lockdowny oraz przejście wielu firm na pracę zdalną sprawiły, że Polacy docenili miejscowości turystyczne na terenie kraju. To bardzo nas cieszy. Dzięki temu nasi klienci zarabiają coraz więcej i powoli zaczynają się otrząsać z pandemicznych obostrzeń – wyjaśnia Wojciech Dąbrowski.Według danych IdoBooking Polacy podróżowali chętnie nie tylko w czasie ferii zimowych i wakacji. Decydowali się na wyjazdy również poza sezonem – jesienią i wiosną. Statystyki IdoBooking pokazują również, że największą popularnością wśród turystów w 2021 roku cieszyły się apartamenty.

Zobacz również: Narzędzie, które pozwala biznesowi kwitnąć. „Jeśli nie mamy oferty w kilku miejscach, to tracimy wielu potencjalnych gości”

IdoBooking

IdoBooking to jeden z produktów firmy IAI. Jest to internetowy system rezerwacji i channel manager dla właścicieli apartamentów, ośrodków wypoczynkowych, hoteli czy też domków letniskowych. Pomaga przy profesjonalnej, łatwej, bezkontaktowej i szybkiej obsłudze gości hotelowych. Pozwala m.in. na stworzenie własnej strony internetowej, integrację z popularnymi serwisami rezerwacji oraz automatyczną obsługę płatności.

Przypisy