W kuchni copywritera, czyli jak tworzyć angażujące treści w biznesie restauracyjnym?

Restuaracje
Typ kuchni, opinia znajomych i informacje o lokalu dostępne w internecie, zarówno na oficjalnej stronie, jak i w serwisach z opiniami i recenzjami - to trzy podstawowe kryteria, którymi kierują się klienci, wybierając restaurację.

Rodzaju serwowanej kuchni nie zmienia się każdego dnia, a dobrą opinię buduje się latami, podając gościom fantastyczne potrawy i sprawiając, że czują się u nas jak u siebie. Zdecydowanie szybciej można wprowadzić zmiany w materiałach promocyjnych, by były jeszcze atrakcyjniejsze dla czytających i zachęcały ich do sprawdzenia menu na żywo. Jakie informacje w nich przekazywać i w jaki sposób to robić? Oto kilka podpowiedzi.

POLECAMY

Dlaczego należy zadbać o stronę internetową?

Internet stanowiący nieodłączny element codzienności to jedna z cech współczesności. Jako restaurator, musisz zdawać sobie sprawę z tego, że wirtualna obecność Twojego lokalu jest równie ważna, jak ta fizyczna. Zaniedbana, niefunkcjonalna, słabo zaprojektowania strona internetowa może przynieść biznesowi więcej szkód niż myślisz. Niskiej jakości stron jest wciąż wiele, ale Twoja nie musi być jedną z nich.

Wskazówka na start: muzyka odtwarzająca się automatycznie w tle i pdf z menu do pobrania - to nie są najlepsze rozwiązania.

Twoja strona www może być przede wszystkim miejscem, gdzie opowiesz swoją wyjątkową historię. A ona jest tym, co może wyróżnić Cię wśród konkurencji. Wykorzystaj tę okazję. Jeżeli zdecydujesz, że jedynymi dostępnymi informacjami będzie lista dań i ich ceny, sprawiasz, że odwiedzający będą się kierować wyłącznie tymi danymi. Sam skazujesz się na nierówną walkę z konkurencją.

O czym pisać na stronie restauracji?

Przede wszystkim upewnij się, że dane kontaktowe, dokładna lokalizacja i godziny otwarcia są doskonale widoczne dla każdego odwiedzającego. Wydaje się to oczywiste, ale wielu wciąż o tym zapomina lub nie aktualizuje danych. Nie trudno wyobrazić sobie reakcję klienta, który chce zarezerwować stolik, a zamiast miłego głosu w słuchawce słyszy: nie ma takiego numeru, lub przyjeżdża pod wskazany adres, a na drzwiach wita go karteczka z informacją: Lokal przeniesiony na ul. XYZ. Przepraszamy. Lokalizacja może okazać się dodatkowym atutem, szczególnie jeśli w jej sąsiedztwie znajdują się jakieś atrakcyjne miejsca. Nie obawiaj się o nich napisać. Jeżeli kilkadziesiąt metrów dalej znajduje się park, powiedz o tym gościom, którzy chętnie przejdą się na spacer po obfitym posiłku.

Polecanym rozwiązaniem jest takie zaprojektowanie strony, by wymienione wyżej dane były widoczne na każdej z podstron, np. na górze lub na dole ekranu. Należy również pamiętać o tym, że grono korzystających z internetu na urządzeniach mobilnych stale rośnie. To bardzo ważne, szczególnie dla branży restauracyjnej, ponieważ wiele osób szuka informacji o lokalu będąc już poza domem.

Powyższy przykład, oprócz odpowiednio zaprezentowanych danych kontaktowych, pokazuje również w jaki sposób powiedzieć o atutach, które mogą wyróżnić dane miejsce. To kolejne informacje, które koniecznie powinny pojawić się na stronie.

Atutami mogą być np.:

  • darmowy dostęp do internetu,
  • dostosowanie do goszczenia rodzin z dziećmi (np. dodatkowe krzesełka w odpowiednich rozmiarach),
  • otwartość na wizyty czworonogów,
  • muzyka na żywo,
  • dania wegetariańskie lub wegańskie,
  • dania dostosowane do wymagań diabetyków, etc.

Jeżeli w Twoim lokalu odbywają się jakieś imprezy (koncerty, wystawy, dyskusje) nie zapomnij o dodaniu na stronie kalendarza z minionymi i nadchodzącymi wydarzeniami. To kolejny bodziec, który może zachęcić do odwiedzenia właśnie Ciebie.

Czy restauracja może prowadzić blog?

Odpowiedź jest prosta - oczywiście, że tak. Jest to jeden z najlepszych sposobów na opowiedzenie swojej historii, podzielenie się życiem restauracji, zbudowanie relacji z obecnymi i przyszłymi gośćmi. Prowadząc blog, pozwalasz poznać siebie, swój zespół i miejsce, które Was wszystkich łączy. W ten sposób budujesz z gośćmi więź, zyskujesz ich zaufanie i sympatię.

O czym pisać na blogu? Tematów jest mnóstwo. Przede wszystkim możesz odpowiedzieć na pytanie, które najczęściej zadają sobie goście:

  • Jak to wszystko się zaczęło?

Skąd pomysł na taką, a nie inną restaurację? Jak zrodziła się Twoja miłość do kuchni?

  • Kto tworzy ten fantastyczny zespół?

Nie ograniczaj się jedynie do informacji o ukończonych szkołach i kursach. Pokaż kim są i co lubią Twoi kucharze, kelnerzy i managerowie. Dzięki temu każdy gość, nawet ten który będzie u Ciebie po raz pierwszy, poczuje s...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy