Wprowadź nowy brand na rynek restauracyjny - porady eksperta

Restuaracje
Jako praktyk, który na rynku reklamowym i na strategiach wprowadzania nowych brandów na rynek zjadł zęby, zauważam, że rynek restauracyjny, tudzież cateringowy, nie różni się nijak w tytułowym temacie od innych. Nie zmienia to faktu, że decyzja o uruchomieniu nowego biznesu czy rozwijaniu obecnego o kolejne punkty czy lokalizacje wymaga wielu przemyśleń, a na pewno olbrzymich przygotowań marketingowych, o których trudno zapominać.

Mam tę przyjemność, że przez kilkanaście lat swojej pracy zawodowej w reklamie miałem i mam okazję pracować zarówno dla dużych, uznanych marek, jak i dla firm – w tym w branży HoReCa – które dopiero stawiały swoje pierwsze kroki na tym rynku. Cały swój entuzjazm skupiały one na działaniach zmierzających do zaistnienia w świadomości odbiorców, klientów, mediów. Doświadczenie uczy, że branża restauracyjna niewiele różni się od innych, szczególnie  jeśli chodzi o rozpoczęcie działalności albo rozwijanie już prowadzonej. Nie różni się również w kontekście błędów popełnianych w momencie podejmowania decyzji o starcie. Co więcej, wymaga tyleż samo wiedzy, co i przewidywań na temat zachowań konsumentów, strategii marketingowej i planowanych inicjatyw. W branży restauracyjnej i cateringowej daje się zauważyć dość powszechny model „jakoś to będzie”, a przecież olbrzymia praca przy wprowadzaniu na rynek nowych placówek wymaga strategicznych, przemyślanych działań, niczym nieróżniących się od klasycznych, marketingowych prawideł, znanych już od lat.

POLECAMY

Zacznijmy od tego, że choć internet zdominował w dużym stopniu myślenie o komunikacji, to w dalszym ciągu postępujemy - planując działania brandingowe - wedle zasad ustalonych jeszcze w latach 70. XX w., m.in. przez guru marketingu Philipa Kotlera. Wskazał on w swojej książce pt. Marketing, która do dziś pozostaje kultową pozycją w tej dziedzinie, zasady myślenia perspektywicznego o wprowadzanym na rynek brandzie,  bez względu na to, czy mówimy o marce, produkcie czy us...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy