Zamówienia online i dostawy na wynos – delivery w gastronomii

Restuaracje

Praktyką Polaków staje się zamawianie posiłków na wynos. Zamiast sami gotować wolimy zapłacić za świeży posiłek, dostarczony prosto pod nasze drzwi. Rynek gastronomiczny stara się dopasować do takiego trendu. Lokale poszerzają oferty nie tylko o atrakcyjną prezentację menu na swoich stronach internetowych i w aplikacjach, ale też prześcigają się w usprawnianiu każdego etapu realizacji takiego zamówienia. Jakie są sposoby na „zdalną” obsługę klienta? Jak szybko zrealizować dostawę na wynos?

Zamawianie jedzenia przez telefon nie jest już najczęściej stosowanym rozwiązaniem. Z nowoczesnych portali i aplikacji, które są pod ręką korzysta już nie tylko młode i zapracowane pokolenie. Każdy chce wybrać posiłek według swoich preferencji, szybko za niego zapłacić i otrzymać o umówionym czasie. Polskie restauracje, pizzerie a nawet sushibary nie chcą pozostawać w tyle, dlatego dostosowują się do potrzeb swoich klientów. Według najnowszego raportu Stava „O rynku dowozu jedzenia” w ciągu minionych dwunastu miesięcy liczba restauracji oferujących dowóz wzrosła aż o 56%. Najwięcej takich lokali znajduje się w dużych miastach, tj. w Warszawie, Krakowie czy we Wrocławiu.

POLECAMY

Obsługa zamówień na wynos

Coraz częściej managerowie podejmują współpracę z dużymi portalami oferującymi dania na dowóz. Te jednak promują również konkurencyjne restauracje i pobierają prowizje za sprzedaż swojej usługi.

Alternatywą jest inwestycja w kompleksowe rozwiązania usprawniające każdy etap realizacji zamówień na wynos. Według osób zarządzających gastronomią drugie stanowisko ma dużo zalet:

  • optymalizuje pracę personelu, nie tylko kelnerów, którzy już nie muszą odbierać licznych zamówień telefonicznych, ale też kucharzy i kurierów;
  • eliminuje pomyłki, które często występują z powodu czynnika ludzkiego lub niezależnego od personelu (hałas na sali, niezdecydowani klienci itp.); 
  • przyspiesza realizację zamówień dzięki automatycznemu przekazaniu zamówienia na stanowisko POS a później do realizacji do kuchni;
  • zwiększa ilość zamówień, ponieważ pozbywamy się ograniczeń w postaci małej ilości stolików w lokalu i ogródku, a także ograniczonej liczby personelu;
  • poszerza grono zadowolonych klientów, którzy coraz częściej chcą zjeść dobry posiłek nie ruszając się z domu;
  • eliminuje drogie centrale telefoniczne.

 

Gastronomia z Delivery

Według danych, ponad 85% użytkowników internetu korzysta z usług dowozu jedzenia. Jakie są etapy realizacji takiego zamówienia i jakie rozwiązania oferuje nam rynek, aby działać j...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy