W międzynarodowych sieciach hotelowych generalny remont pokoi, restauracji i wnętrz powinien następować nie dłużej niż co piętnaście lat. Dlatego po otwarciach sieciowych hoteli następuje decyzja o zmianie i remoncie generalnym obiektu w piętnastym roku jego użytkowania. Procedury i standardy zawarte są w „manualu”, czyli zaleceniach od architektów sieciowych, którzy przy współpracy z dyrektorami operacyjnymi stworzyli precyzyjne wytyczne. W Polsce nie przyjęły się jeszcze programy takie jak „Hotelowe rewolucje”, gdzie doświadczeni hotelarze (w Wielkiej Brytanii Alex Polizzi, w USA Anthony Melchiori) przeprowadzają metamorfozę hotelu i zarządzania obiektem. W nich przedstawia się etapy przekształcania obiektu w nowoczesny i o wyszukanym designie hotel.
POLECAMY
W hotelach niezależnych prezesi bardzo często podejmują decyzję o sprzedaży nieruchomości lub zmieniają cel przeznaczenia budynku. Zdarzało się, że budynek przeznaczano na dom opieki seniora albo przemianowano na inny budynek usługowy. Przedsiębiorcy celują bardziej w odnowienie recepcji, restauracji i dołożenie gabinetów masażu, nie zwracając uwagi na pokoje, których odświeżenie kosztuje najwięcej i dlatego ich remonty zostają przełożone na późniejszy okres.
Skontaktuj się z doradcą hotelowym
Na samym początku przy każdym gruntownym remoncie należy zaplanować koszty modernizacji obiektu. Jeśli chcemy skorzystać z dofinansowania ze środków unijnych, należy wnikliwie przeanalizować, czy dotacje nam się należą i z jakich programów skorzystać. Wskazane jest skonsultowanie się z doradcą, który realizował wcześniej przedsięwzięcia modernistyczne obiektów hotelowych i usługowych. W efekcie nie będziemy ponosić nieprzewidzianych dodatkowych kosztów. Zawsze zaoszczędzi nam to czas przeprowadzania remontu.
Po wyborze doradcy należy podjąć współpracę z biurem architektonicznym, które przedstawi nam projekty designerskie będące atrakcyjne dla naszych gości. Dobrze byłoby, aby w wyborze biura architektonicznego uczestniczył doradca hotelowy. Zawsze należy spoglądać na projekty przebudowy, aranżacji budynku i wystroju z perspektywy gościa, bo to on przecież korzysta z naszego hotelu. Nie zawsze nasze spojrzenie na sztukę, aranżację, ergonomię i wystrój będzie takie samo jak naszych przyszłych i obecnych gości. Jeśli mamy do wyboru kilka projektów, poddajmy je ocenie specjalistów i doradców hotelarskich, którzy ocenią wystrój, ergonomię, funkcjonalność budynku, czy dobór kolorów.
Dobry plan to podstawa
...Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 elektronicznych wydań,
- nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
- ... i wiele więcej!