Jakie działania marketingowe w hotelu podjąć, by lepiej przejść sezon niski?

Optymalizacja kosztów Aktualności
Pierwszy miesiąc nowego roku dla branży hospitality jest okresem, w którym goście korzystają z usług gastronomicznych i hotelowych rzadziej niż w innych częściach roku. Daje się to najbardziej zauważyć zwłaszcza w większych miastach, gdzie wyznacznikiem rynku jest gość biznesowy. Jakie więc działania marketingowe trzeba podjąć, aby zwiększyć dochody?

Najlepszą odpowiedź stanowi organizacja imprez karnawałowych. Mają się one bardzo dobrze od kilkudziesięciu lat. Niektóre obiekty górskie prowadza sprzedaż nawet przez witryny linii lotniczych. Foldery rozdawane na początku lotu są idealną inwestycją marketingową. Okazuje się, że wzrost pasażerów linii lotniczych od 10 lat wzrasta kilkakrotnie. Wielki wpływ mają tanie linie lotnicze i tam systematycznie przybywa potencjalnych pasażerów. Wracając do organizacji zarządzania rentowną restauracją: organizowanie imprez okolicznościowych wpływa na poprawienie budżetu restauracji. Pomysłów na to jest bardzo dużo.

POLECAMY

Jeden z nich to organizacja w restauracji w nowym roku prelekcji fragmentów książek czytana przez sławnych aktorów teatralnych. Inny pomysł przynoszący dochody to organizacja w dniu nowego roku „Kabaretu na żywo” recitalu piosenkarki znanej z programu muzycznego w stacji TV.  Popularne stały się występy teatralne czy swego rodzaju stand-upy sławnych aktorów. Wiele artystów już od dawne wystawia sztuki czy stand-upy. Restauracje współpracują z różnymi artystami, a inwestycja najmu artysty w stosunku do sprzedanych biletów za występ stanowi nasz zysk. Traktujmy pobudzanie rynku jako inwestycję marketingową. Do tego rozpoznawalność restauracji systematycznie nam wzrośnie po każdym naszym występie. Relatywnie do zeszłego roku spotkamy z większym zainteresowaniem w późniejszym okresie.

Na imprezach noworocznych oczywiście zarobimy na napojach: gorących, chłodzących alkoholowych. Marketingowo-sprzedażowo oraz PR-owo będziemy bardziej rozpoznawalni przez nowych gości restauracji, którzy przyjdą do nas po raz pierwszy właśnie na występ kabaretu. Kolejny pomysł? Przedstawienie artystyczne dla najmłodszych w nowym roku. Noworoczne imprezy dla najmłodszych cieszą się dobrym powodzeniem w krajach Europy Zachodniej. Zadbajmy, aby motywem przewodnim w występach artystycznych była nazwa restauracji albo by artyści chociaż powtórzyli nazwę restauracji trzykrotnie w czasie przedstawienia.

Oprócz kreowania imprez okolicznościowych w nowym roku kalendarzowym ważne jest podejście ekonomiczn...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy