Dział: Optymalizacja kosztów

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Czy jest inny sposób na wykorzystanie potencjału hotelu?

Hotel ma na siebie zarabiać. W czasie hossy i w mniej sprzyjających okresach. A gdy pandemia tasuje branżę hospitality, trzeba szukać alternatyw na utrzymanie w ręku kart do rynkowej gry.

Czytaj więcej

Uzdatnianie wody jako droga do oszczędności w gastronomii hotelarskiej

JAKOŚĆ WODY ZASILAJĄCEJ OBIEKTY HOTELOWE I GASTRONOMICZNE ŚCIŚLE OKREŚLAJĄ PRZEPISY. WSTĘPNE UZDATNIANIE WODY WODOCIĄGOWEJ TO POZBAWIANIE JEJ ZANIECZYSZCZEŃ MECHANICZNYCH, CHLOROWANIE ORAZ, GDY JEST TAKA POTRZEBA, ODŻE LAZIANIE. PO TYCH ZABIEGACH JEJ SKŁAD FIZYKOCHE MICZNY I BAKTERIOLOGICZNY ODPOWIADA NORMOM, JAKIE POWINNA SPEŁNIAĆ WODA DO PICIA I NA POTRZE BY GOSPODARCZE. MIMO TO WODY WODOCIĄGOWE CHARAKTERYZUJĄ SIĘ DUŻĄ ZAWARTOŚCIĄ CHLORU, METALI CIĘŻKICH I WYSOKĄ TWARDOŚCIĄ.

Czytaj więcej

USALI: Departament Wellness & SPA

Dane Departamentu Wellness & SPA są prezentowane w Innych Departamentach Operacyjnych hotelu. Departament ten nie został tak wyróżniony jak Pokoje czy Gastronomia, aby jego dane były prezentowane w głównym sprawozdaniu indywidualnie. Jednak wzrost znaczenia tej funkcji w hotelarstwie skłonił mnie do zaprezentowania charakterystyki przychodów i kosztów opisanych przez standard USALI.

Czytaj więcej

Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii w obiektach hotelowych

Na etapie projektowania budynku usług hotelarskich architekci oraz projektanci branżowi poruszają kwestie wykorzystania odnawialnych źródeł energii w budynku. Z jednej strony jest to wymóg PRAWNY, stawiany NOWO PROJEKTOWANYM budynkom, z drugiej – są to rozwiązania, które przyczyniają się do obniżenia kosztów eksploatacyjnych oraz podnoszą prestiż ekologiczny obiektu.

Czytaj więcej

USALI: Departament Gastronomia

Ewidencja przychodów ze sprzedaży gastronomicznej według USALI prowadzona jest przede wszystkim w podziale na sprzedaż żywności oraz alkoholi. Sprzedaż napojów bezalkoholowych zgodnie ze standardem jest traktowana jako sprzedaż żywności. W rozwiązaniach przyjętych w rodzimym hotelarstwie utrwaliło się jednak podejście, że wszystko to, co się konsumuje, jest żywnością, zaś to, co się wypija, jest napojem.

Czytaj więcej

Standardowy System Rachunkowości Hotelowej – Departament Pokoje

Departament pokoje jest najważniejszym departamentem operacyjnym w hotelu o zrównoważonych funkcjach. Wynika to z dwóch powodów – po pierwsze, generuje najwięcej przychodów, a po drugie, charakteryzuje się najwyższym poziomem rentowności. W strukturze kosztów hotelu znaczną rolę odgrywają operacyjne koszty niepodzielone i nieoperacyjne przychody i koszty.

Czytaj więcej

Jak przygotować się do realizacji praw gościa po wejściu RODO? 6 konkretnych wskazówek

W artykule tym skupię się na zmianach w zakresie uprawnień osoby, której dane osobowe są chronione, a także na tym, z jakimi kosztami hotelarz musi się liczyć w związku z ich realizacją. Przedstawię również sześć wskazówek, w jaki sposób  hotelarz w praktyce ma się przygotować do realizacji tych uprawnień.

Czytaj więcej

Wentylacja kuchni wymaga sprawdzonych rozwiązań

Pomieszczenia kuchenne wymagają szczególnego podejścia w kwestii wymiany powietrza, które przesycone jest różnymi zapachami i zawiera liczne zanieczyszczenia tłuszczowe. Wentylacja ma za zadanie usunąć powstające zanieczyszczenia i zapewnić użytkownikom odpowiedni, zdrowy mikroklimat, czyli właściwy skład powietrza, temperaturę i wilgotność.

Czytaj więcej

USALI – jak prezentować dane w Sprawozdaniu Operacyjnym?

Podstawowym raportem według standardu USALI jest Sprawozdanie Operacyjne, popularnie nazywane przez wielu hotelarzy P&L, Profit & Loss Statement lub Statement of Income. Bieżący ARTYKUŁ poświęcony będzie informacji, jak prezentować dane w Sprawozdaniu Operacyjnym oraz jak metodycznie oceniać sprawność funkcjonowania obiektu.

Czytaj więcej

Jakie działania marketingowe w hotelu podjąć, by lepiej przejść sezon niski?

Pierwszy miesiąc nowego roku dla branży hospitality jest okresem, w którym goście korzystają z usług gastronomicznych i hotelowych rzadziej niż w innych częściach roku. Daje się to najbardziej zauważyć zwłaszcza w większych miastach, gdzie wyznacznikiem rynku jest gość biznesowy. Jakie więc działania marketingowe trzeba podjąć, aby zwiększyć dochody?
Czytaj więcej