Dołącz do czytelników
Brak wyników

Komunikacja biznesowa

8 sierpnia 2022

NR 4 (Lipiec 2022)

Komunikacja biznesowa z gośćmi. Jak to robić, żeby na tym skorzystać?

0 97

Facebook, telefon czy też e-mail to podstawowe narzędzia komunikacji w branży turystycznej. Nie zawsze jednak wystarczą. W postpandemicznych czasach walka o klientów rozgrywa się głównie w sieci, dlatego właśnie w tym miejscu przedsiębiorcy powinni szukać jak największej liczby punktów styku z potencjalnym najemcą. Jak to jednak zrobić?

Komunikacja z klientami stanowi jeden z ważniejszych elementów prowadzenia biznesu w branży turystycznej. Dlaczego? Bo właśnie w ten sposób wynajmujący może bezpośrednio zadbać o dobry wizerunek swojego biznesu i wywołać pozytywne wrażenie na osobach, które korzystają z jego oferty. Trzeba jednak pamiętać o tym, że w ciągu ostatnich lat środki komunikacji znacząco się zmieniły. Dynamiczny rozwój nowych technologii nie tylko dał możliwość pozyskania nowych klientów, ale też efektywniejszego łączenia się z nimi. 
Sektor turystyczny powinien więc szczególnie zwracać uwagę na fakt, że poszukuje klientów w tworzącym się globalnym społeczeństwie informacyjnym. W związku z tym techniki komunikacji muszą być dostosowane do percepcji klienta-turysty. Jakie jednak formy wybrać i jak je zastosować, żeby zaprezentować swój biznes w jak najlepszym świetle? 

POLECAMY

Strona internetowa

Wielu przedsiębiorców z branży turystycznej promuje swoją ofertę głównie w serwisach typu Booking.com czy Airbnb, które narzucają jednolity, zunifikowany styl. Jedynym sposobem na wyróżnienie oferty są ciekawe zdjęcia lub niska cena. Nie ma tu miejsca na barwne opisy, dużą liczbę fotografii czy też całe przedstawienie największych atrakcji. 
Najlepszym rozwiązaniem na określenie konkretnego charakteru danego miejsca noclegowego lub ośrodka jest stworzenie adekwatnej witryny internetowej. Własna strona obiektu to tak naprawdę jego najlepsza wizytówka. To właśnie w tym miejscu potencjalni goście sprawdzają dany obiekt. Dlatego też powinna być intuicyjna, przejrzysta, z jasnymi i zrozumiałymi komunikatami. 
– Strona internetowa to pierwszy punkt styku z klientem. To właśnie tam przedsiębiorca może pokazać, do jakiej grupy docelowej kieruje ofertę. Jeśli obiekt jest np. zaadresowany do rodzin z dziećmi, warto podkreślić udogodnienia dla mam, opisać atrakcje dla najmłodszych, użyć więcej kolorów w warstwie wizualnej. Z kolei miejsca noclegowe dla biznesu warto zaprezentować w bardziej stonowanych barwach. Do tego można dodać informacje o możliwości pracy zdalnej czy też szybkim łączu internetowym. Jeżeli mamy ekologiczny kurort, można to podkreślić zarówno graficznie, jak i w treści – mówi Marta Porzycka, marketing manager w IdoBooking. – To, jak skonstruowana jest strona internetowa, jest niezwykle ważne. W ten sposób przedsiębiorca określa i pokazuje swój biznes w sieci.
Odpowiednie przygotowanie strony internetowej jest tym istotniejsze, że po pandemii goście są nastawieni na doznania. 
– Jeżeli przedsiębiorca ma domek w lesie, to musi pokazać stroną internetową i tym, jak się komunikuje, że to jest miejsce dla ludzi, którzy szukają odpoczynku – wyjaśnia Marta Porzycka.

Rozmowa z klientem

Kiedy biznes jest już widoczny w sieci, trzeba zastanowić się nad tym, jaki charakter będą miały treści skierowane dla klientów i potencjalnych gości. 
– To, w jaki sposób mówimy do klienta, jest zależne od charakteru miejsca noclegowego. Młodzieżowe hostele mogą zwra...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Sześć numerów czasopisma w wersji papierowej,
  • prenumeratę w wersji elektronicznej,
  • pełne archiwum czasopisma online,
  • 4 dostępy do szkoleń / webinariów organizowanych przez redakcję...
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy