Jak dobry UX może ściągać gości do obiektów? Pięć sprawdzonych sposobów

Temat numeru

Rekomendacje, informacje o dostępności czy też prosta nawigacja – to kilka punktów, które można wykorzystać na stronach internetowych obiektów. Dzięki temu staną się one czytelniejsze i przyciągną uwagę gości. Specjalistka radzi, jakich jeszcze zasad przestrzegać.

Branża turystyczna na przestrzeni ostatnich kilku lat zdecydowanie się zmieniła. Nie chodzi już tylko o wypoczynek czy zwiedzanie. Coraz więcej gości szuka doświadczeń, a zaczynają się one już w momencie rezerwacji noclegu. Dlatego właściciele obiektów powinni zadbać o to, żeby potencjalni goście jak najlepiej zapamiętali zarówno pobyt, jak i moment zabukowania pokoju czy apartamentu.
– Przejrzystość i intuicyjność – to dwa hasła, które powinny zapamiętać osoby tworzące wizytówki swojego miejsca noclegowego. Wykonanie funkcjonalnej i estetycznej strony internetowej to nie lada wyzwanie.
Wystarczy jednak przestrzegać kilku zasad, które pomogą zatrzymać na niej klientów – mówi Aleksandra Włodarz, UX Designer w IAI S.A., firmie, która odpowiada za channel manager i system rezerwacji miejsc noclegowych IdoBooking. 

 

POLECAMY


Czym jest UX? 

Powszechnie stosowany skrót UX pochodzi od angielskiego User Experience. Na czym polega? W wolnym tłumaczeniu to po prostu doświadczenie użytkownika. W rozwinięciu natomiast określa subiektywne doznania osób podczas korzystania z czegoś – programu, produktu, aplikacji czy też strony internetowej. User Experience pozwala przedsiębiorcom na dostosowanie produktu czy też usługi do potrzeb konkretnej grupy docelowej oraz wywołanie w użytkownikach pozytywnych emocji, które będą już zawsze kojarzone z marką.
 


Prosta nawigacja

Nawet przy drogach proste i przemyślane ustawienie znaków pomaga w sprawnym dotarciu do celu. Tak samo jest z nawigacją na stronach internetowych. 
– Celem użytkownika jest dokonanie rezerwacji, dlatego też warto maksymalnie uprościć ścieżkę, która do niej prowadzi. Można wykorzystać do tego tzw. buttony CTA (call-to-action), czyli przyciski, które nawołują użytkowników do podjęcia akcji, np. do dokonania rezerwacji, sprawdzenia dostępności miejsc w obiekcie czy do kontaktu. Umieszczenie ich w widocznych miejscach na stronie zaktywizuje potencjalnych gości i pomoże w dokonaniu transakcji – wyjaśnia Aleksandra Włodarz.
– Innym ważnym elementem nawigacji jest menu. Występuje ono najczęściej w formie paska nawigacyjnego (navigation bar), czyli poziomej przestrzeni wypełnionej linkami na górze strony oraz jako footer na dole strony – tłumaczy. 
– Górne menu to element, który wyświetla się jako pierwszy na stronie internetowej. Zapewnia ono dostęp do najważniejszych informacji z poziomu każdej podstrony serwisu. Dlatego też warto umieścić ta...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy