Rynek zamówień online kwitnie

Zarządzanie restauracjami po pandemii

Restuaracje

// PANDEMIA COVID-19 ZATRZYMAŁA NA KILKA MIESIĘCY DYNAMICZNY ROZWÓJ POLSKIEJ BRANŻY RESTAURACYJNEJ. WRAZ Z POCZĄTKIEM KWARANTANNY 67% FIRM I LOKALI CAŁKOWICIE WSTRZYMAŁO DZIAŁALNOŚĆ, A 32% PRACOWAŁO W OGRANICZONYM ZAKRESIE. W TEJ BEZPRECEDENSOWEJ SYTUACJI „BYĆ ALBO NIE BYĆ” LOKALI STAŁO SIĘ ZALEŻNE OD SZYBKIEJ REAKCJI I ZNALEZIENIA NOWYCH SPOSOBÓW NA SPRZEDAŻ. ROZKWITŁO SERWOWANIE DAŃ NA WYNOS – A WRAZ Z NIM ROZWINĄŁ SIĘ RYNEK ZAMÓWIEŃ ONLINE. //

Polski rynek HoReCa szacowany jest na ponad 30 mld zł. Według Polskiego Instytutu Ekonomicznego, na skutek pandemii jego przychody spadły nawet o 80–90% Ze statystyk portalu briefly.pl wynika, że początkowo aż 67% lokali gastronomicznych i eventowych zawiesiło swoją działalność, a 32% działało w ograniczonym zakresie, decydując się na realizację zamówień w dostawie bądź z odbiorem własnym. Wraz z wydłużającą się kwarantanną restauracje na dużą skalę zaczęły wprowadzać nowy system działania. Szybko okazało się, że rynek dostaw stał się podatnym gruntem do rozwoju restauracji.

POLECAMY

POLACY WYBIERAJĄ DOSTAWĘ

Jak wynika z raportu „Klikasz i jesz. Raport o rynku dostaw jedzenia w Polsce 2019”, rynek zamówień jedzenia online rozwija się niezwykle dynamicznie. Jego wartość wzrasta rocznie nawet o 50%. Według danych z raportu, w 2019 r. sektor ten był wart 1,9 mld zł. To o 0,9 mld zł więcej niż w poprzednim roku. Statystyki pokazują, że w zeszłym roku 25 mln osób zamawiało dania z lokali gastronomicznych z dostawą – i ta liczba rośnie. Już prognozy ekspertów przed pandemią wskazywały, że blisko połowa jedzenia w branży gastronomicznej będzie zamawiana online, a wolumen sprzedaży sięgnie 6 mld zł. Pandemia wywołała w branży trzęsienie ziemi. Dostawy stały się sposobem na rodzinny obiad w momencie izolacji. Skutek? Słupki sektora dostaw poszybowały w górę.

MODEL BIZNESOWY POD ZNAKIEM DOSTAW

Pandemia postawiła zarządców lokali gastronomicznych przed dużym wyzwaniem. Przejście restauracji na tzw. koncept dark kitchen (tylko kuchnia, brak miejsc siedzących) umożliwiło im utrzymanie się na rynku w tym trudnym okresie. W celu minimalizacji strat finansowych restauracje musiały wykazać dużą kreatywność, aby „nie wypaść z gry”. Według statystyk jednego z agregatorów...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy