Udany eksperyment: Novotel Poznań Centrum

Wiadomości z branży Aktualności
Odważna i nieszablonowa rewitalizacja poznańskiego Novotel Centrum, idealnie oddaje styl architektów z pracowni Tremend. Eklektyczne zestawienie różnych nurtów, nowoczesne, proste wzornictwo oraz innowacyjne rozwiązania sprawiły, że przestrzeń zyskała własny, niepowtarzalny klimat. Projekt intryguje ze względu na swój eksperymentalny charakter. To pierwszy w Poznaniu hotel Grupy Orbis w którym marki Ibis i Novotel koegzystują ze sobą pod jednym dachem. I wszystko wskazuje na to, że to bardzo udane sąsiedztwo!

Metamorfoza Novotel Poznań Centrum objęła kompleksową przebudowę dawnego Orbisu od parteru po ostatnie piętra. W ręce pracowni Tremend powierzono projekt architektoniczny, wielobranżowy oraz rearanżację istniejących wnętrz. Nowa koncepcja objęła lobby, pokoje, restauracje, sale konferencyjne oraz strefę fitness.  Realizacja ta wiązała się przede wszystkim z nietypowym zadaniem – zintegrowania dwóch segmentów: cztero- i dwugwiazdkowego. Zastosowanie nowego modelu typu ‘combo’ wpisuje się w szerszy hotelarski trend pozwalający na dywersyfikację grup docelowych w jednym obiekcie.

POLECAMY

Wyzwaniem dla architektów było stworzenie wnętrz, które pozwoliłyby na przemyślane połączenie 2 różnych standardów - ekonomicznego Ibisa i średniej klasy Novotelu. Koncepcja końcowa to owoc współpracy Magdaleny Federowicz-Boule, Pawła Kalinowskiego, Łukasza Zalewskiego, Michała Reduty, Tomasza Chmielewskiego, Piotra Łęgiewicza, Maksyma Tkacza, Daniela Chojnackiego, Piotra Kalinowskiego, Pauliny Szarzec, Aleksandry Kilińskiej, Katarzyny Majer, Anny Stachi, Anny Sobiech, Aleksandra Dymkowskiego, Michała Puchalskiego oraz Klaudyny Czechowskiej.

W poszukiwaniu złotego środka

Połączenie odmiennych standardów i znalezienie koncepcji przestrzeni wspólnych udało się dzięki wprowadzeniu mieszanki stylów. To zróżnicowanie sprawiło, że rozbieżności między segmentami stały się mniej widoczne.

–  Zadanie było trudne, bo wejście do hotelu, recepcja, lobby, strefy gastronomiczne pozostały wspólne dla obydwu hoteli. Był to swego rodzaju eksperyment. Klient hotelu o niższym standardzie spotyka się z klientem hotelu o wyższym standardzie w recepcji, restauracjach, barze...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy