Cyfrowe wyzwanie: zdobądź przewagę konkurencyjną, stosując nowoczesne technologie

Technologie w hotelarstwie

Zameldowanie w hotelu bez konieczności wizyty w recepcji, telefon zamiast klucza, indywidualnie dopasowujący się wystrój pokoju – te rozwiązania coraz częściej stają się kluczem do zdobycia przewagi konkurencyjnej na coraz bardziej zatłoczonym rynku hotelarskim. Producenci wyposażenia hoteli prześcigają się w ciągle udoskonalanych rozwiązaniach pomagających zadowolić gości i zredukować koszty.

Walka o klienta za pomocą nowoczesnych rozwiązań rozpoczyna się na długo przed rezerwacją. Coraz więcej hoteli oferuje możliwość nie tylko wyboru wielkości czy rodzaju, ale również konkretnego pokoju spośród dostępnych w obiekcie. Klient w ten sposób sam decyduje, na którym piętrze się zatrzyma i jaki będzie miał widok z okna. Często do takiej rezerwacji konieczne jest zainstalowanie aplikacji danej sieci hoteli. Z jednej strony wyraźnie zwiększa to szanse na wybór przez gościa naszej sieci w czasie kolejnej podróży, z drugiej zaś oferuje mu szereg udogodnień w czasie pobytu. 

POLECAMY

W zasięgu ręki

Aplikacje mobilne dają coraz większą swobodę w organizowaniu warunków pobytu w hotelu. Umożliwiają chociażby zameldowanie się w hotelu bez konieczności wizyty w recepcji. Jest to szczególnie wygodne, gdy obsługujemy duże grupy, w czasie szkoleń czy konferencji, ale również podróżujący indywidualnie mogą czuć się bardziej swobodnie, wypełniając ten obowiązek jednym kliknięciem w telefonie. 

Odbiór kluczy do pokoju także nie zawsze jest konieczny. Zamki w drzwiach mogą być obsługiwane przez tę samą aplikację co rezerwacja. Dotyczy to zarówno drzwi do pokoju, jak i wind, stref fitness i SPA czy garażu. Klient bez problemu porusza się po udostępnionych mu udogodnieniach, a aplikacja zapisuje jego preferencje, by później podpowiedzieć odpowiednie oferty promocyjne. Rozwiązanie to ułatwia również rozliczanie płatnych usług, ponieważ klient może je w każdej chwili zamówić lub aktywować za pomocą swojego telefonu. Systemy kontroli dostępu mogą być połączone z monitoringiem wizyjnym. Dzięki temu każda transakcja związana z dodatkowo płatną usługą jest zapisana wraz z nagraniem jej faktycznego przebiegu. 

Sieć hoteli Best Western France w swojej aplikacji rezerwacyjnej udostępniła klientom dodatkowe narzędzia ułatwiające pobyt. Oprócz szczegółowej oferty hotelowej dotyczącej śniadania, SPA czy centrum biznesowego klienci otrzymują prognozę pogody i informacje lokalne wyświetlane na mapie dostępnej również offline. Ponadto mają możliwość pisania wiadomości z usługą tłumaczenia, rezerwację transferu lub SPA oraz mobilny kiosk z gazetami. Korzyści są odczuwalne dla obu stron. Klienci otrzymują praktyczne narzędzie ułatwiające pobyt, a hotel łatwiej identyfikuje potencjalne potrzeby swoich gości i szybciej może zareagować na ewentualne problemy. 

Pokój na miarę

Możliwość wyboru konkretnego pokoju hotelowego to tylko jedna z wielu opcji ułatwiających spełnienie indywidualnych oczekiwań gości hotelowych. Klient może np. już w momencie rezerwacji wskazać dodatkowe wyposażenie, temperaturę czy wystrój, którego oczekuje w pokoju. Co więcej, kilka kliknięć wystarczy, by zmienić i dopasować wygląd pokoju do gustu lub aktualnego nastroju gościa. Systemy inteligentnego oświetlenia pozwalają wybierać nie tylko natężenie, ale i barwę światła. Sterowanie oświetleniem to jeden z istotniejszych i widocznych elementów wpływających na komfort i zadowolenie gości. Możliwość tworzenia scen i sekwencji świetlnych, sterowania barwą, natężeniem światła, nadają niepowtarzalny charakter poszczególnym pomieszczeniom i dopasowują atmosferę otoczenia do indywidualnych wymagań każdego gościa. 

Na czas pracy klient będzie oczekiwał bardziej intensywnego oświetlenia niż w czasie relaksu. Dzięki inteligentnemu oświetleniu pobudce może towarzyszyć sekwencja symulująca wschód słońca albo system może odsłonić okna, by obudzić gościa naturalnym światłem słonecznym. Specjalne czujniki w pokojach pozwalają nie tylko wyczuć obecność osoby, ale również jej aktywność. Jeżeli klient wstanie w nocy z łóżka, system może automatycznie włączyć delikatne oświetlenie nawigacyjne, które pozwoli ominąć stojące na drodze przeszkody, nie powodując nieprzyjemnego efektu olśnienia.

Jeżeli nikogo nie ma w pokoju, system sam wyłączy wszystkie światła, ograniczy pracę ogrzewania czy klimatyzacji. Gdy do pomieszczenia wejdzie obsługa hotelowa, światła automatycznie zostaną włączone na pełną moc, by umożliwić dokładne posprzątanie pokoju.

Niektóre hotele zastąpiły obrazy i elementy wystroju wnętrza inteligentnymi wyświetlaczami. Dzięki temu klient w ułamku sekundy może zmienić swój pokój z nowoczesnego w klasyczny. System sam dostosuje barwę oświetlenia i wyświetlane na ścianach obrazy. Co więcej, preferencje klienta zostaną zapisane w pamięci i w czasie kolejnego pobytu pokój będzie czekał na niego w takim stylu, jaki najbardziej mu odpowiada.

Nowoczesne systemy zarządzania hotelem mają z jednej strony gwarantować gościom najwyższy poziom obsługi, ale z drugiej powinny przynosić wymierne korz...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy