Łazienka inkluzywna, czyli jaka? Pomówmy o higienie w publicznych toaletach.

Technologie w hotelarstwie

Niemal połowa (44%) z nas odczuwa obawę związaną z wizytą w publicznej toalecie[1] – to wyniki ostatniego badania przeprowadzonego dla Tork. Każdego dnia wiele osób mierzy się z mniej lub bardziej widocznymi przeszkodami. Brak prywatności i czystości, utrudniony dostęp do dozowników z mydłem i ręcznikami papierowymi, hałas to tylko niektóre z nich.

Tork, marka należąca do Essity i globalny lider w dziedzinie profesjonalnej higieny, postanowił zaangażować się w promowanie inkluzywnej higieny w publicznych łazienkach. Celem jest zwiększenie komfortu i poprawa standardów higieny w pomieszczeniach, które bywają najczęściej odwiedzanymi miejscami w budynku. Beneficjentami inicjatywy będą zarówno użytkownicy, jak i personel sprzątający, niezależnie od wieku, stanu zdrowia, sprawności czy neuroróżnorodności.

POLECAMY

Wyniki badania mogą okazać się niezwykle wartościowe dla firm – wykazały bowiem jak doświadczenia z wizyty w łazience wpływają na zachowania konsumenckie czy społeczne. Kluczowe wnioski z badania wskazują, że

  • Brak możliwości umycia rąk obniża poczucie bezpieczeństwa

73% respondentów nie czuje się bezpiecznie, jeśli nie może umyć rąk

  • Złe doświadczenia w łazienkach wpływają na działalność biznesową

73% osób twierdzi, że złe doświadczenie w restauracyjnej toalecie zmniejsza prawdopodobieństwo ponownego odwiedzenia lokalu

38% osób unika jedzenia lub picia, aby ograniczyć konieczność korzystania z publicznych toalet

  • Słabe warunki w łazienkach są powodem odejścia z pracy

1 na 6 respondentów (17%) przyznaje, że złe warunki w toalecie w miejscu pracy wpłynęły na decyzję o rezygnacji z pracy

  • Dostęp do publicznych toalet wpływa na nasze decyzje dotyczące udziału
    w wydarzeniach i planowanie podróży

26% badanych unikało wydarzeń towarzyskich w obawie o dostępność publicznych toalet w danym miejscu

44% osób planuje podróż uwzględniając dostęp do toalety

Marka Tork zainicjowała działania na rzecz promocji inkluzywności w łazienkach publicznych podczas wydarzenia Reuters Responsible Business USA 2024. Wzięła w nim udział Amie Kromis, Dyrektor DEI, Essity, która wraz z liderami z całego świata, analizowała działania mogące wspierać organizacje w respektowaniu zasad różnorodności, równości i inkluzywności. Podczas wydarzenia, w łazienkach na ręcznikach papierowych widniały nadrukowane notatki osób dotyczące napotykanych przez nie przeszkód w dbaniu o higienę rąk. W ten sposób uczestnicy poznali prawdziwe historie wraz z sugestywnymi przykładami – akcja Tork pomogła określić poszczególne bariery w toaletach i specyfikę koniecznych zmian.

Kolejnym przykładem wyrównywania szans w obszarze higieny było nawiązanie współpracy z Globalnym Partnerstwem na rzecz Mycia Rąk (ang.Global Handwashing Partnership)  i wspólna debata w Waszyngtonie. Wokół okrągłego stołu zgromadzili się eksperci oraz przedstawiciele sektora biznesu publicznego i prywatnego branży higienicznej, aby przeanalizować nowe dane, podzielić się wiedzą i dogłębniej zrozumieć problemy związane z potrzebą inkluzywności higieny w toaletach.

Wielu ludzi na całym świecie napotyka przeszkody, czuje dyskomfort lub niepokój, gdy próbuje prawidłowo umyć i osuszyć ręce w publicznych lub biurowych toaletach – powiedział Ron Clemmer z Globalnego Partnerstwa na rzecz Mycia Rąk - Wiemy, że mycie rąk jest kluczowe dla ograniczenia rozprzestrzeniania się chorób, ale dostęp do higieny nie zawsze jest tak samo łatwy dla wszystkich. Doceniamy przewodzenie Tork tej ważnej inicjatywie i nieustanne dążenie do poprawy dostępności mycia rąk w publicznych toaletach. Dzięki tym wysiłkom marka ułatwia każdemu prawidłowe dbanie o higienę.

Dowiedz się jakie działania można podjąć w celu zapewnienia bardziej inkluzywnej higieny w toaletach: https://www.tork.pl/o-nas/higieniczny-apel

Dodatkowe informacje: A PRiori Communications, +48 509 431 439, office@apriori-communications.com

 

LinkedIn: Tork

 

Instagram: @Tork_Polska

 

Facebook: @TorkPolska

Marka Tork®

Marka Tork jest dostawcą profesjonalnych rozwiązań do utrzymania higieny dla szerokiej gamy odbiorców: restauracji, hoteli, placówek opieki zdrowotnej, biur, szkół oraz zakładów produkcyjnych. W ofercie marki są dozowniki, ręczniki i papiery toaletowe, mydła, serwetki i czyściwa kuchenne oraz przemysłowe, a także rozwiązania programowe dla sprzątania opartego na danych. Dzięki wiedzy eksperckiej, funkcjonalnym produktom i polityce zrównoważonego rozwoju Tork jest liderem w swojej branży. Należąca do Essity marka Tork dostarcza rozwiązania klientom w ponad 110 krajach. Szczegółowe informacje i aktualności o nowych produktach są dostępne na stronie www.tork.pl

Essity

Firma Essity jest światowym liderem branży higienicznej i ochrony zdrowia. Celem naszej działalności jest poprawianie komfortu życia poprzez dostarczanie niezbędnych produktów i rozwiązań. Produkty Essity są sprzedawane w około 150 krajach pod wiodącymi światowymi markami TENA i Tork oraz lokalnymi silnymi markami, takimi jak Actimove, JOBST, Knix, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Modibodi, Nosotras, Saba, Tempo, TOM Organic, Vinda oraz Zewa. Firma Essity zatrudnia ok. 48 000 pracowników. Wartość sprzedaży netto w 2022 r. wyniosła ok. 156 mld koron szwedzkich (15 mld euro). Siedziba główna Essity mieści się w Sztokholmie, w Szwecji, gdzie firma jest notowana na Sztokholmskiej Giełdzie NASDAQ. Essity przełamuje bariery, aby podnosić komfort życia oraz wspiera zrównoważoną i cyrkularną gospodarkę na rzecz zdrowia społeczeństwa. Więcej informacji na www.essity.com

[1] Dane z badania Tork Insights Survey 2024, w którymj wzięło udział 6000 osób w wieku 18–65+ i 900 respondentów reprezentujących firmy w Stanach Zjednoczonych, Meksyku, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Francji

Przypisy