Dołącz do czytelników
Brak wyników

Poradnik inwestora

26 maja 2020

NR 2 (Marzec 2018)

Czysta łazienka wizytówką hotelu – dbaj o wizerunek swojego obiektu

48

Coraz więcej uwagi w hotelu przywiązuje się do standardu, zarówno wykończenia i wyposażenia, jak i czystości. Na portalach oraz w mediach społecznościowych bardzo często poruszanym tematem jest czystość obiektu hotelowego, a w szczególności łazienki hotelowej. Jej wielkość, wyposażenie oraz design są tak samo ważne jak funkcjonalność, a użyte do jej wykończenia materiały muszą spełniać wiele wymogów, poprzez element dekoracyjny, aż do ich praktycznej strony w użytkowaniu.

Łazienka w hotelu, niezależnie, czy ta ogólnodostępna, czy usytuowana w pokoju hotelowym lub apartamencie, ma być zawsze czysta, pachnąca i funkcjonalna. Znane są przypadki, że to właśnie ona decydowała o tym, że goście wybrali hotel na miejsce swojego wypoczynku. Wiele stron hoteli i serwisów rezerwacyjnych w galeriach często pokazuje i wręcz chwali się łazienkami. Świeże kwiaty, muzyka, odpowiednio dobrane aromaty czy nawet światło świec wraz z ciepłymi ręcznikami to tylko niektóre z atrakcji czekających na gościa. 

W zależności od potrzeb

Gość hotelowy, podobnie jak każdy z nas w domu, swój dzień zaczyna od łazienki, jej przygotowanie i czystość zatem są niesamowicie ważne, aby rozpocząć taki dzień z uśmiechem na twarzy i przez resztę dnia cieszyć się udanym jego początkiem. Gość, który zatrzymał się w hotelu tylko na jedną dobę, będzie miał nieznacznie inne oczekiwania co do łazienki niż ten, który przyjechał do hotelu na kilka dni i zamierza w nim spędzić np. swój urlop z rodziną. Elementem łączącym pobyt każdego gościa w hotelu ma być bezsprzecznie czystość, pozostałe równie ważne i istotne elementy to kosmetyki, zawsze czyste, pachnące i odpowiednio uprane ręczniki z dobrego materiału, dodatkowe wyposażenie, takie jak suszarka czy lusterko do golenia i makijażu.  

W zależności od standardu obiektu i jego charakteru dostrzegalne różnice znajdziemy nie tylko w pokojach hotelowych, ale i w łazienkach. I tak np. w hotelu biznesowym, gdzie zazwyczaj gość zatrzymuje się na jedną noc, ważne będą takie rzeczy, jak czystość, odpowiednie kosmetyki, ręczniki i stopka lub dywanik łazienkowy, odpowiednia temperatura, wieszaki na ręczniki. To niezbędne minimum do zaspokojenia potrzeb gościa. Wielkość łazienki i dodatkowe wyposażenie w tym przypadku nie będzie miało tak dużego znaczenia, jak np. w hotelu pobytowym.  

Gość planujący pobyt na dłużej w hotelu z pewnością doceni wielkość łazienki, odpowiednio dobrane meble wraz z przestrzenią do odłożenia kosmetyczki czy szczotki do włosów, dodatkowe zestawy kosmetyków.

Jeśli jeszcze mamy rodzinny pobyt na kilka dni, to tym bardziej dodatkowym atutem będą elementy, jakich niekoniecznie wymagać będziemy w przypadku jednodobowego pobytu: np. zabudowane szafki mogące pomieścić własne akcesoria gościa oraz dodatkowe kosmetyki, odpowiednia liczba półek wraz z wieszakami na szlafroki czy ręczniki. Dużym atutem w takim przypadku są też podwójne umywalki montowane w łazienkach pokoi familijnych czy nawet wanny wraz z dodatkowymi kabinami prysznicowymi. 

Kolejny przykład to łazienki specjalne w luksusowych apartamentach  przygotowanych np. dla nowożeńców. Są to niejednokrotnie salony kąpielowe z dużymi wannami czy prywatną sauną. Projektowane często tak, aby były integralną częścią z sypialną. Żywy ogień w postaci biokominka z pewnością doda wnętrzu uroku i zbuduje odpowiedni klimat. Podgrzewana wanna-spa na tarasie czy gorąca balia to kolejne extradodatki, jakie możemy proponować w takim apartamencie dla specjalnych gości. Utrzymanie czystości w takim salonie kąpielowym do łatwych zadań nie należy i wymaga sporo trudu oraz wyczulenia na najdrobniejsze nawet szczegóły. Tutaj gość ma poczuć się jak najlepiej, a czas spędzony w takim miejscu ma być czasem rela...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy