Hotel 2.0 – rozwiązania Samsunga dla branży hotelarskiej

Technologie w hotelarstwie

Boom w branży hotelowej, jaki obserwujemy od kilku lat, wpływa nie tylko na liczbę miejsc noclegowych, których w 2016 r. było już ponad 250 tys., ale także na poprawę standardu infrastruktury hotelowej. Właściciele miejsc noclegowych szukają wyróżnika na rynku, który zapewni im stały napływ gości – tym wyróżnikiem coraz częściej są nowoczesne technologie cyfrowe, które nie tylko podnoszą prestiż hotelu, ale pozwalają również na zaoferowanie klientom dodatkowych usług.

Hotelowe pierwsze wrażenie

Swoistą wizytówką hotelu jest jego lobby. To tu gość po raz pierwszy styka się z przestrzenią hotelową i wyrabia sobie pierwszą opinię na temat standardu placówki. Wykorzystanie rozwiązań Digital Signage w przestrzeniach otwartych, takich jak lobby, restauracja czy sala konferencyjna, pozwala wywrzeć dobre pierwsze wrażenie i daje duży potencjał sprzedażowy. W tym miejscu sprawdzają się rozwiązania, które oferują wysoką jakość wyświetlania oraz wielkość ekranu dopasowaną do kubatury pomieszczenia. Samsung w swojej ofercie ma rozwiązania z serii HE: 470 oraz smart 590/690 i 890 w rozmiarach od 24 do 65 cali, które oferują rozdzielczość od HD do UHD. Cały system ekranów oparty jest na platformie Lynk Reach 4.0, która umożliwia zarówno zdalne zarządzanie nawet setkami urządzeń za pomocą centralnego serwera, jak i dwustronną komunikację obsługi hotelowej z gośćmi w czasie rzeczywistym, co ułatwia oferowanie dodatkowych usług. 

POLECAMY

Więcej niż telewizor w pokoju

Pokoje hotelowe to miejsca, gdzie najczęściej możemy spotkać nowoczesne rozwiązania cyfrowe. Systemy telewizji hotelowej oferują nie tylko możliwość konsumpcji rozrywki, ale stanowią także kanał do komunikacji z personelem hotelowym oraz dodatkową platformę sprzedaży, która przyczynia się do zwiększania zysków firmy hotelowej. Obsługa hotelu może zdalnie zarządzać prezentowaną na ekranach treścią i dostosowywać ją nie tylko do aktualnej oferty, ale również prezentować informacje w czasie rzeczywistym na temat aktualnej pogody czy bieżących wydarzeń ważnych z punktu widzenia gości, takich jak np. opóźnienia na lotniskach. W realizacji tych celów świetnie sprawdzą się nowoczesne wyświetlacze LFD Samsung z serii PMF i PMH. Możliwości systemu Lynk Reach 4.0 nie ograniczają się tylko do zarządzania siecią setek ekranów, ale pozwalają np. na screen mirroring, czyli oglądanie filmów, zdjęć i innych treści bezpośrednio z urządzeń mobilnych na telewizorach. 

– Telewizja hotelowa może być np. wykorzystywana do komunikacji z gościem i przekazywania informacji o promocjach i usługach, np. w hotelowej restauracji, SPA czy w firmie współpracującej z obiektem – 
przedsiębiorca może wówczas zarobić np. na wyświetlaniu reklam, zwiększając zwrot z inwestycji – dodaje Michał Bordewicz, key account manager sektora HoReCa w Samsungu.

Inteligentne i interaktywne rozwiązania w pokojach hotelowych, takie jak Smart TV, są coraz częściej wymagane przez gości...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy