Jak wykorzystać LinkedIn w działaniach marketingowych i promocji hoteli?

Aktualności
LinkedIn to najpopularniejszy na świecie serwis społecznościowy specjalizujący się w kontaktach zawodowo-biznesowych. Większość osób uważa, że to portal wyłącznie dla szukających pracy, ale czy rzeczywiście tak jest?

Oprócz możliwości budowania sieci kontaktów, tworzenia profilu hotelu, możliwości wypowiadania się w grupach dyskusyjnych, a także publikowania swoich własnych artykułów LinkedIn ma wiele innych możliwości i zalet. Jak wykorzystać ten serwis, aby skutecznie promować swój hotel?

POLECAMY

Środowisko

Oczywiście nie twierdzimy, że pozostałe serwisy społecznościowe takie jak Facebook, Twitter czy Instagram powinny być pominięte na rzecz LinkedIn. Jest to jednak kanał, który ma w sobie coś szczególnego, co sprawia, że nie powinno go zabraknąć w hotelowych planach marketingowych w nadchodzącym roku. Poniżej przedstawię kilka ciekawych możliwości, dzięki którym można promować swój hotel za jego pomocą. Budowa sukcesu marketingowego polega na wyszukiwaniu ciekawych i rokujących kanałów promocji, a bez wątpienia portal społecznościowy LinkedIn jest warty uwagi.

W grudniu 2016 r. LinkedIn został przejęty przez firmę Microsoft i od tego czasu nastąpiły olbrzymie zmiany w funkcjonowaniu tego portalu. Obecnie liczba zarejestrowanych w portalu użytkowników przekroczyła 320 mln, w Polsce również cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Analitycy twierdzą, że w najbliższych miesiącach liczba Polaków posiadających konta na tym portalu przekroczy 2,5 mln. To ogromne grono wykształconych i ambitnych osób, które cechuje wysoki potencjał zakupowy.

Profil

Planując założenie profilu firmy (hotelu), musimy mieć swój profil, konto pracownika, którego przypiszemy do miejsca pracy. Będzie to nasza wizytówka biznesowa, dzięki której będziemy budować świadomość marki hotelu i zainteresowanie wśród grup docelowych, do której chcemy dotrzeć. Niezależnie od tego, czy odbiorcy będą trafiali na założony profil przypadkowo, czy poprzez wyszukiwanie oferty obiektu, koniecznością jest skutecznie zbudować pierwsze wrażenie i sprawić, aby potencjalni goście zaznajomili się z oferowanymi przez Twój hotel usługami. Pierwsze kroki, jakie powinno się wykonać, to wypełnienie wszystkich oferowanych pól, opisanie oferty i wpisanie słów kluczowych, dzięki którym będzie można jeszcze łatwiej odnaleźć przedstawicieli Twojego obiektu.

Kolejny niezbędny element skutecznego wykorzystania serwisu LinkedIn to połączenie go ze swoją stroną internetową. Dzięki temu możesz pokierować ruchem Twoich odwiedzających do stron z najistotniejszymi informacjami, zaprojektowanych tak, aby z łatwością dotarli np. do oferty biznesowej, najważniejszych atutów, jakie oferuje hotel, a co najważniejsze – do formularza kontaktowego, za pomocą którego będzie mógł zapytać o ofertę.

Warto pokazać, co odróżnia Cię od konkurencji, załączając takie elementy, jak umiejętności i potwierdzenia, rekomendacje, publikacje, prezentacje czy produkty w profilu hotelu. Pamiętajmy, aby informacje tam zawarte były na bieżąco aktualizowane i uzupełniane. Jeżeli jest taka możliwość, poprośmy kolegów z pracy o wyrażenie opinii nt. współpracy z Tobą, hotelem, wszystko po to, aby uwiarygodnić swoje opisy pozytywnymi komentarzami innych. Dzięki tym prostym zabiegom skutecznie zainteresujemy odwiedzających i przekonamy ich do oferowanych usług.

Nawiązywanie kontaktów

Gdy mamy już profil, to poszukiwanie decydentów z danej firmy nie jest już takie trudne. W celu nawiązania kontaktu z osobą zajmującą się organizacją szkoleń czy konferencji w danej firmie możemy w łatwy sposób przeszukać zasoby LinkedIn i dotrzeć do potrzebnych informacji jak telefon czy mail. W tym celu musimy zbudować swój wizerunek i nawiązać kontakty biznesowe z osobami, których ma wśród znajomych poszukiwana osoba lub po prostu napisać bezpośrednio, czekając na odpowiedź. Inwestycja w budowanie wizerunku na LinkedIn to opłacalny interes. Jeżeli będziemy celować w firmy i np. obierzemy sobie za cel dotarcie do 100 najważniejszych prezesów, dyrektorów zakupów, event managerów z regionu i zakomunikujemy im o naszym hotelu oraz możliwości zorganizowania eventu firmowego, to jest duże prawdopodobieństwo, że dojdzie do spotkania, a nawet podpisania umowy na wynajem sali szkoleniowej. Doskonale rozumieją to marki, które inwestują duże zasoby, by zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów, ale przede wszystkim, by zbudować sieć kontaktów.

Personal branding to temat, który z każdym rokiem zyskuje na znaczeniu. Warto, aby osoba promująca ofertę konferencyjną, promowała ją swoim nazwiskiem. Nie powinno zaskakiwać, że w dobie internetu „prześwietlamy” naszych potencjalnych klientów czy kadrę zarządzającą w znacznie większym stopniu niż kiedykolwiek wcześniej. Nasza aktywność w internecie pozostaje na bardzo długi czas, a jej znalezienie nie wymaga skomplikowanych umiejętności. Warto zadbać, by pozytywny odbiór naszej oferty czy hotelu pozostał w różnych miejscach.

Grupy ...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy