Kampanie w wyszukiwarce w obliczu koronawirusa

Aktualności
Stało się, koronawirus dotarł do Polski i mocno sieje spustoszenie w krajowych hotelach niezależnie od regionu czy segmentu gościa. Zbierając dane od klientów, analizując wyniki sprzedaży w Google Analytics i zapytania biznesowe, postanowiłem zebrać kilka przemyśleń związanych z prowadzonymi kampaniami Google Ads i niezbędnymi zmianami w ich strategii.

Nie ma co ukrywać, że miesiąc marzec i najpewniej kwiecień to okresy bardzo trudne dla naszego hotelarstwa. Wymusiła to sytuacja na którą nie mamy wpływu, jednak nie sposób zapomnieć o zbliżającym się sezonie. Dlatego w działaniach marketingowych warto zrewidować strategię i skupić się na późniejszym okresie.

POLECAMY

Statystyki oglądalności pokazują, że największy spadek notują bieżące oferty, ale te z sezonu wysokiego już nie. Ma to zapewne związek z przekonaniem części konsumentów, że do maja sytuacja powinna zostać opanowana (taką informacje podają też niektóre media), a także z tym za chwilę będzie można uzyskać lepsze warunki na pobyt. Część konsumentów nie ulega presji paniki i nadal planują wypoczynek. Warto te wyszukiwania wykorzystać. Jak zatem zweryfikować strategię reklamową w Google?

Kampanie dla gości indywidualnych w wyszukiwarce

Potencjał wyszukiwania w wyszukiwarce regularnie spada. Analizując okresy tydzień do tygodnia można zaobserwować spadki rzędu od 25-40% ilości ruchu na stronach hoteli w zależności od wielkości ruchu, kanałów, segmentu czy rynku na którym działa hotel. Wraz z malejącym ruchem maleje też ilość konwersji. Największe spadki ruchu dotyczą terminów ofert na marzec i kwiecień (nawet 50%), w tym oferty Wielkanocne które spadają o ok. 30%.

Od maja wzwyż jest lepiej, ponieważ pomimo spadków aktywność Internautów gdzieś musi się przenieść, toteż pada na oferty na maj czy wakacje – te także spadają ale w okolicach 10%. Ponieważ nie wiemy jak sytuacja będzie wyglądać za miesiąc czy nawet za tydzień, warto z pewnością nadal pozyskiwać użytkowników zainteresowanych zakupem, ale dla podniesienia jakości konwersji warto zapewnić im gwarancje w postaci bezpłatnej anulacji pobytu czy zmiany terminu, a jeśli już stosujecie taką politykę, to powinno to być bardzo mocno zaakcentowane w ofercie.

Dobrym kierunkiem jest kontynuacja tych działań, ponieważ pomimo słabnącego potencjału jest to sytuacja gdy część reklamodawców może w tej chwili ograniczać koszty. Z pewnością będą widoczne oszczędności wynikające z reklamy w wyszukiwarce ponieważ kampania zależna jest od potencjału wyszukiwania, a jeśli ten spada, to budżety mogą nie być realizowane. Pod znakiem zapytania pozostają też wyjazdy zagraniczne, wobec czego może się okazać, że w tym roku klienci chętniej będą pozostawać w kraju.

Kampanie w sieci reklamowej

W sieci reklamowej sytuacja wygląda nieco odmiennie, ponieważ te narzędzia trafiają do osób nie zawsze zainteresowanych w danym momencie ofertą. Z tego też powodu warto raczej skupić się na remarketingu który oddz...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy