Media a event – spraw, by o wydarzeniu było głośno

Eventy
Rynek eventowy jest bardzo rozbudowany. Małe, lokalne wydarzenia, większe regionalne, czy te ogólnopolskie – jest ich coraz więcej. Do tego konferencje, szkolenia, różnego rodzaju akcje promocyjne. Jak wzbudzić zainteresowanie dziennikarzy właśnie Twoim wydarzeniem? Na co zwrócić wystarczającą uwagę?

Warto zastanowić się nad tym już na etapie planowania eventu. Liczy się pomysł, nie tylko na event, ale również na to, jak w korzystny sposób przedstawić go mediom. Na co zwrócić uwagę, jakie atrakcje odsłonić w przekazie komunikacyjnym? Zastanawiasz się, na co mogą zwrócić uwagę przedstawiciele mediów, co ich może zainspirować, zachęcić do przyjścia właśnie na Twój event?

POLECAMY

Wydarzenie jest profesjonalnie przygotowane, prowadzisz kampanię informacyjną w mediach społecznościowych, korzystasz z aplikacji eventowej, a potencjalni uczestnicy są na bieżąco informowani o aktualnościach. Prelegenci – eksperci, których zaprosiłeś na wydarzenie – to klasa sama w sobie. Twój event jest niebanalne opracowany, inaczej niż wszystkie inne, co gwarantuje Ci przewagę konkurencyjną w branży, do której chcesz go skierować. Mimo wszystko zastanawiasz się jednak, jak zainteresować swoim eventem media. Bo przecież nic tak nie wpływa na prestiż wydarzenia, jak to, że piszą czy mówią o nim w telewizji, internecie i prasie. Oczami wyobraźni widzisz zaproszonych gości, blask fleszy i światła reflektorów, przebijających się w tłumie dziennikarzy, którzy za wszelką cenę chcą, abyś udzielił im wywiadu lub by to zrobił któryś z ekspertów zaproszonych na Twoje wydarzenie. Czy to możliwe, że reprezentanci mediów, których zaprosiłeś wielu, przybyli i są żywo zainteresowani tematyką wydarzenia? Tak to możliwe! Jeśli odpowiednio przygotowałeś notatkę prasową, właściwie dokonałeś doboru mediów i w odpowiednim czasie zostały wysłane kompletne materiały do przedstawicieli branży dziennikarskiej. Tak może to wyglądać! Zwykle jednak wydarzenia spotykają się z małym zainteresowaniem medialnym.
Nawet jeśli zapraszasz znane nazwiska, nie zawsze gwarantuje to uwagę mediów, na których Ci zależy.

Jak zainteresować konferencją dziennikarzy? Co powinieneś zrobić, od czego zacząć?

Chcąc zainteresować media swoim eventem, musisz pamiętać o kilku ważnych zasadach. Zastanów się, jakie media chcesz zaprosić, kto może objąć patronat nad Twoim wydarzeniem. Jakie media mogą być zainteresowane Twoją konferencją/eventem? Przygotuj sobie listę mediów, z którymi chcesz się podzielić informacją o wydarzeniu. Ważne jest to, czy Twoje wydarzenie jest o zasięgu lokalnym, regionalnym, ogólnopolskim, czy jest kierowane do określonej branży. To wszystko determinuje właściwy dobór osób z nami współpracujących. Jeśli już odpowiedziałeś sobie na to pytanie, możesz przystąpić do następnego etapu.

Jak powinien wyglądać Twój komunikat?

Opracuj informację prasową tak jakby pisał ją dziennikarz. Już sam tytuł powinien przyciągać uwagę. Pamiętaj, żeby Twój komunikat był ciekawy, powinien mieć „smaczek”, coś, co od razu zwróci uwagę dziennikarza. Odpowiedz sobie na pytanie, czy to, co napisałeś, zainteresowałoby również Ciebie. Czy Twoja informacja nie jest zbyt długa i czy może trafić do kosza? Musisz zawsze brać pod uwagę, czego oczekują odbiorcy, w tym wypadku dziennikarze. Jeśli przygotujesz informację prasową ze wszystkimi elementami „sztuki” – ale informacja ta będzie miała kilka stron, możesz być prawie pewien, że nikt tego w redakcji nie przeczyta. Dziennikarz to osoba, k...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy