Powrót do źródeł

Czyli dlaczego zdecydowaliśmy się na rebranding

Aktualności

Pierwsze termy na Podhalu

Historia Term Zakopiańskich jest ściśle związana z początkami wodolecznictwa w Zakopanem oraz z pierwszymi prowizorycznymi basenami termalnymi  na Antałówce, których odkrywcą był profesor Stanisław Sokołowski.

W latach 1961 - 1963 wody termalne o temperaturze 37°C uzyskano po raz pierwszy z otworu badawczo – eksploatacyjnego Zakopane IG-1 o głębokości 3073 m. Otwór ten był niezwykle istotny, ponieważ stanowił reper, na którego tle były analizowane wyniki kolejnych wierceń.

Wody geotermalne z odwiertów Zakopane IG–1  i Zakopane 2 na Antałówce ze względu na temperaturę wahającą się w granicach między 24 a 36°C oraz zawartość siarkowodoru, krzemionki i fluorków zostały uznane przez Instytut Balneoklimatyczny w Poznaniu w 1963 roku za nadające się do celów leczniczych, kąpielowych i rekreacyjnych.

Niewielki ośrodek rekreacyjny na Antałówce składał się  z odkrytego basenu kąpielowego, brodziku i kaskady. Funkcjonował aż do 2001 roku.

“Kąpiele w wodzie cieplicowej były jednym z zaczątków balneoterapii – podstawowej dziedziny lecznictwa uzdrowiskowego w Zakopanem. Zainicjowane w II poł. XIX w. było jednym z głównych impulsów jego rozwoju gospodarczego, architektonicznego, przestrzennego, społecznego, kulturalnego, powodem licznych przyjazdów i pobytów.” Dr hab. inż. Beata Kępińska, prof. IGSMiE PAN
 


Sport, rekreacja, rozrywka

W latach 2001–2006 w miejscu ośrodka rekreacyjnego na Antałówce, dzięki Spółce Akcyjnej Park Wodny Zakopane, w skład której wchodziły POLSKIE TATRY S.A., powstał kompleks sportowo-rekreacyjny Aqua Park Zakopane.

Przez kolejne lata Aqua Park Zakopane funkcjonuje jako całoroczne centrum rozrywkowo - rekreacyjne, udostępniając swoje atrakcje mieszkańcom oraz turystom. W budynku oprócz strefy basenowej oraz strefy saun znajduje się restauracja, kręgielnia, sala zabaw oraz sala fitness.

Z czasem atrakcji w Aqua Parku Zakopane przybywa. Dotychczasowa nazwa przestaje odzwierciedlać możliwości jakie obiekt ma do zaoferowania i  sugeruje, że na jego terenie znajdują się głównie baseny ze zjeżdżalniami.
 


Coś się kończy, a coś zaczyna…

W ciągu kilku następnych lat powstaje grota solna  z tężniami solankowymi, siłownia i centrum fitness, niecka balneologiczna z surową wodą siarkową, przewiązka łącząca Aqua Park Zakopane z budynkiem Pensjonatu Antałówka oraz Centrum Rehabilitacji  i Zdrowia POLSKIE TATRY S.A., w którym wykonywane  są zabiegi z zakresu m.in. balneoterapii i hydroterapii. W międzyczasie powstaje wiele mniejszych, ale równie ważnych projektów, które całkowicie zmieniają dotychczasową ideę marki. Konieczna była zatem zmiana nazwy, która nie będzie wprowadzać klientów w błąd.

Końcem 2019 roku przeprowadzono badania świadomości marki oraz analizy konkurencji. Zaczęliśmy zadawać sobie pytania: gdzie chcemy  być za  kolejne 5 lat? Czy chcemy kontynuować dotychczasowy kierunek rozwoju? Już wtedy czuliśmy, że potrzebujemy zmian.

Decyzja o przeprowadzeniu rebrandingu była odważnym krokiem, u podstaw której leżały dwie powiązane ze sobą kwestie: potrzeba zmiany oraz chęć sprostania oczekiwaniom naszych klientów.

Zanim nasza transformacja stała się oficjalna, musieliśmy poinformować naszych pracowników o nadchodzących zmianach, o powodach tych zmian. Chcieliśmy aby nasz zespół zrozumiał nadchodzący proces oraz utożsamił się z nim. To w końcu im zawdzięczamy lwią cześć sukcesu.

Rebranding stał się naturalnym symbolem zmian, które zaszły w naszej firmie. Nieustanny rozwój oraz coraz pełniejsza odpowiedź na potrzeby naszych Gości –  to wizja, którą chcemy realizować.
 


Co zmieniliśmy? Co ulepszyliśmy?

„Jedną z głównych zmian w naszej strategii jest budowanie zaufania klientów, bycie bardziej otwartym na rosnące oczekiwania oraz korzystanie w pełni z naszych możliwości. Oprócz sportu,  rekreacji  i rozrywki liczą się dla nas przede wszystkim ludzie. Chcemy, aby Termy Zakopiańskie były miejscem, gdzie tradycja spotyka się z nowoczesnością, a usługi świadczone są na najwyższym poziomie”. Katarzyna Zarycka, Dyrektor Term Zakopiańskich

Zależy nam na spełnieniu oczekiwań naszych Gości, dlatego nasz zespół dwoił się i troił, aby powstało to, z czego teraz jesteśmy naprawdę dumni. Mówimy tutaj o transformacji, która wpływa nie tylko na cel i kulturę firmy, ale też na jej wizerunek.

Co zmieniliśmy?

Geotermalny basen zewnętrzny przeszedł szereg modernizacji. Niecka została wyposażona w hydromasaże, leżanki, kaskady oraz bicze i gejzery wodne. Dzięki inwestycji powstała strefa zabawy oraz strefa relaksu z fantastycznym widokiem na Giewont.  Te zmiany pozwoliły nam rozszerzyć ofertę  i zadbać o potrzeby nie tylko rodzin z dziećmi, ale też par, seniorów i Gości indywidualnych, których celem jest odpoczynek w wodach termalnych o leczniczych właściwościach.

Jednym z najistotniejszych priorytetów przy modernizacji basenu zewnętrznego było maksymalne podniesienie temperatury, która obecnie waha się w granicach 36-38°C.

Kolejnym etapem były intensywne prace remontowe, dzięki którym część pomieszczeń użytkowych zyskała nowy, odświeżony wygląd. Kręgielnia oraz restauracja przeszły generalny remont. Zadbano o to, aby miejsce przyciągało nie tylko pięknym i nowoczesnym wystrojem, ale również smacznym menu.

W strefie saun odświeżony wygląd zyskały grota zimowa oraz sauna solankowa.

W grocie solnej sól wymieniono na nową, a na środku powstała ścieżka z soli kamiennej.

Stworzyliśmy całkowicie nową identyfikację wizualną. Już od dłuższego czasu dążyliśmy do tego, aby marka była lepiej widoczna, a przekaz był spójny i prosty. Chcemy, aby nasz brand był unikalny i autentyczny, a wizerunek Term Zakopiańskich wzbudzał zainteresowanie odbiorców i zapadał w pamięć.

Zbudowaliśmy nowe systemy komunikacji oraz poszerzyliśmy grono naszych potencjalnych Klientów. Wierzymy, że odpowiednio dobrane słowa i treści zwiększają zaufanie oraz w przystępny sposób opowiadają o marce.
 


Termy Zakopiańskie — jedyne takie miejsce w sercu Tatr!

Rebranding to początek zmian, które - mamy nadzieję - sprawią, że Termy Zakopiańskie będą postrzegane jako wszechstronna i konkurencyjna działalność. To „powrót do źródeł”, ale w nowoczesnym wydaniu, gdzie wypoczynek w wodach termalnych jest na najwyższym poziomie.

Nowa nazwa w pełni nas definiuje. Pokazuje, że mamy do zaoferowania znaczne więcej niż baseny oraz zjeżdżalnie. Dzięki temu klienci otrzymują od nas transparentny przekaz i łatwiej będzie im podjąć decyzję, w jaki sposób będą chcieli spędzić u nas czas, od stycznia Termy Zakopiańskie mają jeszcze więcej do zaoferowania!

Przypisy