Poznaj najciekawsze inspiracje eventowe 2017

Eventy
Event planner każdy nowy projekt zaczyna od czystej kartki papieru. W tym artykule podsunę kilka pomysłów zaczerpniętych z zagranicznych realizacji eventowych, które mają potencjał i gwarantują Ci przewagę konkurencyjną. Pośród nich znajdziemy nowe technologie, strategie, a także aktywności, które można wykorzystać w eventach w 2017 r. Niech zatem ta lista zagranicznych trendów eventowych przyniesie wiele inspiracji.

Żyjemy w czasach zaawansowanych technologii. Okulary do wirtualnej rzeczywistości (VR) mają coraz więcej funkcjonalności. W zeszłym roku odbyły się pierwsze w Polsce konferencje z równoczesnym wykorzystaniem stu okularów Samsung VR Gear, np. na polskiej Premierze Mitsubishi ASX 2017.

POLECAMY

Tym niemniej absolutnie wszystko w tej kategorii pobił event przygotowany przez markę Jaguar I-PACE Concept VR – zwiastujący pierwszy model elektryczny Jaguara w Los Angeles. Na listopadowy event w MilkStudios zaproszono 66 osób i poproszono ich o zajęcie miejsc przy okrągłych kilkuosobowych stolikach. Następnie każdemu z uczestników wręczono zestaw okularów HTC VR Gear (kontrolery, słuchawki i okulary VR). Od tej chwili uczestnicy mogli doświadczyć kontaktu z marką, jakiego nigdy wcześniej nie było. Po uruchomieniu specjalnie przygotowanej aplikacji uczestników powitał wirtualny prowadzący, przedstawiając model 3D nowiutkiego, premierowego Jaguara. Można było zanurzyć się w designerskich wnętrzach pojazdu, przyjrzeć się szczegółom wykończeni deski rozdzielczej i nie tylko. Uczestnicy mogli poznać się z inżynierem projektującym model Jaguara – IanemHolbornem – który odkrył tajniki technologii, w którą wyposażony był nowy model. Jakość wykonanych wizualizacji zachwyciła i oczarowała publiczność, nikt wcześniej czegoś takiego nie zrobił. W ten oto sposób rok 2017 wytycza nowe ścieżki dla promocji produktów i ich marek (zobacz: http://vrscout.com/news/jaguar-ipace-car-launch-htc-vive/).

1. Hybrydowe spotkania – łączą uczestników eventów równocześnie na wielu kontynentach

Konferencje w jednym konkretnym miejscu – to już przeszłość. Dziś horyzonty poszerzają nam dostęp do szybkiego transferu internetu, technologia łącząca eventy na żywo w transmisjach on-line. Dość dynamicznie i w zasadzie gdzieś „obok” zaczyna rozwijać się przemysł kongresów i konferencji medycznych dostępnych on-line. Lekarze jednych specjalizacji łączeni są w grupy w szpitalach, podłączają się do platformy on-line o umówionej porze i prowadzą obrady na kilku kontynentach jednocześnie. Przed ich oczami na ekranach przewijają się rentgenowskie zdjęcia przypadków trudnych do diagnozy i niełatwych do leczenia. Razem gremium specjalistów tworzy jednak międzynarodowy zespół – którego wiedzy nie powstydziłby się żaden szpital. W tym samym czasie relacje z operacji chirurgicznych transmitowane „na żywo” szkolą miliony aplikantów. Ta gałąź branży eventowej ma olbrzymi potencjał wzrostu. Poza tym w tle mamy oszczędność czasu na podróże oraz znaczną redukcję kosztów. W Polsce pierwsza tego typu konferencja pomiędzy pięcioma miastami (Lizbona, Londyn, Diest, Haga, Toruń) odbyła się w 16–17 stycznia dla środowiska branży eventowej. I w jedno nie wątpię – wirtualizacja spotkań będzie przybierać coraz bardziej na sile.

2. Więcej atrakcji, które pobudzają publiczność z kompleksową usługą 360 stopni

Event manager w komunikacji z klientem ma za zadanie stworzyć taki program wydarzenia, który będzie ciekawy dla jego uczestników, ale też będzie zawierał treści, które organizator chce przekazać. I tu najczęściej zaczynają się wyzwania – bo każdy menedżer kreatywny w agencji eventowej powinien wyczuć, kim są odbiorcy eventu, jakie są ich zainteresowania i oczekiwania. Doskonałym przykładem takiego eventu jest Samsung i zeszłoroczna premiera jego urządzeń z rodziny smartfon Samsung S7 Gear w połączeniu z siedmioma urządzeniami dodatkowymi. Razem ze wszystkimi jej składowymi stworzyli silny trzon wydarzenia o nazwie S7LifeChangerPark adresowanego do miłośników głodnych atrakcji. W parku rozrywki można było skorzystać z szerokiej gamy urządzeń VR, przenosząc uczestników do innego wymiaru. Dzięki zastosowaniu wielu urządzeń (telefony, kamerki, okulary VR Gear, głośniki) Samsung stworzył multisensoryczną podróż w głąb świata marki, dostarczając tym samym niezapomnianych doświadczeń jej uczestnikom podczas trzech dni w Paryżu. Pośród rozmieszczonych tam atrakcji można było znaleźć rozrywki dla sportowców (zjazdy na nartach, surfing na desce), fanów adrenaliny (VR rollercoarster i Zombie Asylium Park) i atrakcje muzyczne. DJ-e, którzy miksowali muzykę na żywo, pozwolili m.in. poczuć wirtualną przygodę w parku dinozaurów. Agencje, które podjęły się projektu (Magik Garden & CHEIL France), miały również za zadanie puścić informację w świat i otrzymać jak najwięcej zwrotów z hashtagiem #S7LifeChangerPark. Wyniki ich masowej kampanii w social mediach można uznać za imponujące: aż 42 000 odwie...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy