Poznaj sposoby na skuteczny networking

Eventy
Szeroko pojęta branża spotkań to jeden z nielicznych tak prężnie rozwijających się rynków. Zmiany, jakie zaszły w zadziwiającym tempie w ostatnich latach, podkreśliły tylko rangę tego segmentu. To właśnie na eventach różnego rodzaju nastąpiło połączenie świata realnego i wirtualnego.

Kilka lat temu, kiedy social media wkroczyły do naszego życia, środowisko zastanawiało się, czy rynek eventowy i targowy przetrwa te zmiany. Pierwsze lata, można śmiało to powiedzieć, nie były łatwe. Wydawało się, że spotkania twarzą w twarz nie są już potrzebne, a targi umrą śmiercią naturalną. Bo po co się spotykać, jeśli wszystko możemy załatwić przez sieć? Tymczasem stało się zupełnie odwrotnie. Można pokusić się o stwierdzenie, że internet wręcz podsycił intensywność realnych spotkań biznesowych. Jak nigdy proste i przystępne stało się dotarcie do osób decyzyjnych, możliwość poznania się w sieci oraz umówienia na spotkanie biznesowe w ciągu kilku minut.

POLECAMY

Organizatorzy eventów oraz event managerowie również dostrzegli duże szanse, jakie dają internet i networking, czyli budowanie sieci kontaktów. Internet pozwala na szeroką promocję wydarzeń, jak i zderza świat realny z tym wirtualnym za pomocą np. aplikacji eventowych, które stały się świetnym połączeniem technologii, social mediów oraz spotkań realnych. Za pomocą aplikacji możemy sprawdzić, kto pojawi się na konkretnym wydarzeniu, a także umówić się z nim na spotkanie. Bezpowrotnie minęła już epoka anonimowości. Teraz wiemy, kto jest kim, możemy umówić się podczas eventu z daną osobą na spotkanie i dzięki temu upiec dwie pieczenie na jednym ogniu.

Dwa główne powody, dla których ludzie przychodzą na wydarzenia, to zdobycie specjalistycznej wiedzy oraz nowych kontaktów biznesowych. Networking, słowo, bez którego większość wydarzeń nie ma już racji bytu, jak widać przyjął się już nie tylko na żywo, ale również w sieci. Na czym dokładnie polega, jakie korzyści z niego płyną oraz jakie są sposoby na wykorzystanie uczestnictwa w evencie w 100%? Odpowiedzi na te pytania zadaje sobie każdy uczestnik wydarzenia, który przekonał się, że samo przyjście na event nic nie wnosi.

Rzecz jasna networking spełniający założone przez nas cele zależy od wielu aspektów. Lista pytań, które powinniśmy sobie zadać przed samym pójściem na wydarzenie. jest naprawdę długa. Przede wszystkim musimy wziąć pod uwagę, na jakiego rodzaju event idziemy, ile będzie na nim osób i kim będą goście. Bardzo ważny jest także charakter wydarzenia – czy jest to spotkanie formalne, czy w luźnej atmosferze. Warto też zwrócić uwagę na to, czy organizator przygotował profesjonalne sesje networkingowe – to duży atut podczas wydarzeń. Zwykłe przerwy kawowe już nie zaspokajają potrzeb uczestników.

Znając odpowiedzi na te pytania, możemy śmiało przygotować się do wydarzenia i korzystać z możliwości networkingu do woli. Często jednak zdarza się, że nie znamy potencjału spotkań oraz nie do końca wiemy, jakie korzyści wynikają z budowania sieci kontaktów. A tych jest sporo. Ogólnie mówiąc, networking to przepustka do rozwoju firmy. To odważne stwierdzenie nie jest przypadkowe. Benefity płynące z budowania sieci kontaktów są niezliczone. Podstawową wartością są zdobyte kontakty, które możemy wykorzystać na różnorakie sposoby. Poza znalezieniem partnera biznesowego, zdobyciem niedostępnej powszechnie wiedzy, poznaniem nowych trendów na rynku oraz opinii innych osób z branży podczas nieformalnych rozmów networking umożliwia promocję naszej marki, a przede wszystkim znalezienie nowych klientów. Bo jaki jest lepszy sposób na wytłumaczenie klientowi, czym się zajmujemy i jakie jego problemy jesteśmy w stanie rozwiązać, niż bezpośrednia rozmowa?

Networking to również możliwość znalezienia pracowni...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy