Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość – wywiad z dyrektorem generalnym hotelu Radisson Blu Sobieski

Poradnik inwestora

O szczegółach historii hotelu, aktualnych zmianach i planach na przyszłość, z redakcją rozmawia Pascal Gadet, Dyrektor Generalny hotelu Radisson Blu Sobieski w Warszawie. //

Dzień dobry, spotkaliśmy się dzisiaj, żeby porozmawiać o hotelach premium, których popularność w Polsce ostatnio znacząco rośnie. Jednak na początek chciałbym zapytać o genezę hotelu Radisson Blu Sobieski w Warszawie. Kiedy to się zaczęło i dlaczego właśnie Sobieski, a nie np. Batory?

POLECAMY

Pascal Gadet: Hotel Radisson Blu Sobieski w Warszawie powstał w wyniku decyzji wspólników spółki „Syrena International” oraz austriackiej firmy Rogner Ges.m.b.H. na początku lat 90. Projekt budowy zespołu hotelowego przy placu Artura Zawi-
szy był wynikiem współpracy architekta Wolfganga Triessinga oraz polskiego archi-
tekta Macieja Nowickiego. Patronem hotelu został polski król Jan III Sobieski. Wybór tego patrona wynikał z tego, że Jan III Sobieski to postać nie tylko znanego wielkiego wojownika, ale także symbol polskiej gościnności na całym świecie. W ten sposób hotel nawiązywał do historii Polski oraz wartości, które były ważne zarówno dla Austriaków, jak i Polaków.

Jedną z charakterystycznych cech hotelu Radisson Blu Sobieski była jego kolorowa fasada. Można powiedzieć, że przez wiele lat i dla wielu osób był to znak rozpoznawczy tego hotelu. Obecnie fasada jest już jednolita, biała. Dlaczego postanowiliście zrezygnować z kolorowej fasady?

PG: Kolorowa fasada była jednym z charakterystycznych elementów hotelu Radisson Blu Sobieski, Warszawa przez wiele lat i stanowiła jego znak rozpoznawczy. Jednak z czasem trendy w architekturze i designie ewoluują, a oczekiwania klientów się zmieniają. Po dokładnej analizie i konsultacjach z ekspertami podjęliśmy decyzję o zmianie fasady na biało-szarą, aby lepiej wpisywała się w aktualne estetyczne preferencje oraz charakter architektoniczny okolicy. Naszym celem było stworzenie eleganckiego, nowoczesnego wyglądu, który nadal byłby rozpoznawalny, a zarazem harmonizował z otoczeniem.
 

A teraz przejdźmy już do poważniejszych tematów. Hotele premium są coraz popularniejsze i powstaje ich coraz więcej. Tak się zastanawiam – skąd tak duża popularność tego rodzaju hoteli? Jakie warunki musi spełniać hotel, aby można było powiedzieć, że jest premium? Czy za takie hotele mogą być uznane tylko obiekty cztero- i pięciogwiazdkowe?

PG: Popularność hoteli premium w Polsce...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy