Rezerwacja eventów online - dla odważnych czy szaleńców?

Aktualności
Sprzedaż pokoi przez własne strony WWW i portale rezerwacyjne to w tej chwili główne źródło przychodów hoteli. Wszyscy wiedzą, że obiekt bez rezerwacji online nie istnieje sprzedażowo. A gdybyśmy tak spróbowali w ten sam sposób sprzedać przestrzeń eventową, a idąc dalej całą imprezę?

Tak, wiem, powiecie, że klient wymagający, że żąda oferty uszytej na miarę, że nie wie, czego chce. Tylko czy to jest na pewno opinia o Waszym kliencie, a może strach przed nieznanym? Odłóżmy na chwilę wszelkie obiekcje i postarajmy się podejść do zagadnienia racjonalnie.

POLECAMY

Po pierwsze: dodatkowy kanał sprzedaży

Konkurencja na rynku jest coraz większa, powstają nowe hotele, centra konferencyjne, restauracje z dodatkowym zapleczem eventowym i każdy walczy o pozyskanie praktycznie tego samego klienta. Skoro sprzedajemy to samo, wykorzystując te same kanały sprzedażowe, to może warto wprowadzić do strategii sprzedażowej nową formę, która na co dzień nie będzie od nas wymagała zaangażowania, jest bezpłatna, a ponadto będzie stanowiła doskonały pretekst do reklamy i do wyróżnienia się wśród konkurencji. Włóżcie wtyczkę rezerwacyjną na stronie i poinformujcie o tym swoich klientów.

Po drugie: rezerwacja sali czy imprezy?

Nawiązując do sprzedaży pokoi, możemy postawić tylko na rezerwację online sal, tzn. użyć wtyczki pozwalającej klientowi po podaniu terminu wydarzenia, liczby osób na wstępną rezerwację dostępnej sali. Zauważcie, że piszę o dostępnej sali, czyli znowu mamy analogię do pokoi. Sprzedajemy tylko tę powierzchnię, która jest wolna. Czyli moduł rezerwacyjny musi zaciągnąć informacje z aktualnego kalendarza obłożenia sal. Klient wysyła rezerwacje, wy przyjmujecie informacje, kontaktujecie się z nim i po weryfikacji dokańczacie proces realizacji zamówienia zgodnie ze standardami firmy. Ale możemy posunąć się o krok dalej, udostępniając klientowi naszą ofertę eventową. Dajemy mu możliwość wybrania wyposażenia sali, przerwy kawowej i lunchu i wszystkich innych elementów. To oczywiście wymaga odwagi i otwartości, ale daje bardzo duży komfort rezerwacyjny.

Po trzecie: produkty eventowe

Klient, podając dane przy dokonaniu rezerwacji, może również wybrać produkt eventowy. W tym przypadku dostosowujemy naszą ofertę zarówno pod względem poszczególnych elementów, jak i ceny do określonego typu imprezy. Czyli znowu mamy analogię do tradycyjnej formy sprzedaży. Oferujemy konferencję, wesele, komunię, spotkania wigilijne itd. Dodatkowo do modułu możemy wprowadzić ofertę promocyjną na niskie sezony. Pamiętajmy, że tu również ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia.

Po czwarte: umiejętność przygotowania i prezentacji oferty.

I to moim zdaniem najtrudniejszy moment. Umiejętność przygotowania dobrej oferty eventowej wg mojej oceny jest sztuką. Większość hoteli stosuje sztampę. Ich oferty  praktycznie się niczym nie różnią. Ściągamy ofertę konkurencji nie po to, aby się wyróżnić, i stworzyć coś niepowtarzalnego, co pozwoli nam zawalczyć o klienta, tylko po to, aby wprowadzić praktycznie to samo. Nie wiem, skąd to podejście,...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy